Imatge d'arxiu del Ball de la Bolangera a la plaça Gispert. Foto: Àlex Gómez Ribera
Com és de costum, des del centenari de l'entitat, l'Esbart Manresà de l'Agrupació Cultural del Bages, du a terme un seguit d'activitats de mostra de dansa fent participar als manresans durant la Festa Major.
Aquest dijous es va dur a terme un assaig fora del local de l'entitat per tal d'ensenyar dues danses als manresans i bagencs que així ho van voler. La Bolangera de Manresa i el Rossinyol. Totes dues, danses que es duien a terme a Manresa fa un segle i que l'Esbart va recuperar per a la ciutat i que són dansades cada Festa Major. El director de l'Esbart Manresà va anar ensenyant pas per pas a la gent que s'hi va acostar.
Tant els que van ballar com els que s'ho van mirar; tant els que ja se les sabien d'altres ocasions, com aquells que s'equivocaven de tant en quant; van poder passar una bona estona.
Nova ubicació per l'espectacle de dansa de divendres
Aquest divendres, a les 22h15, l'Esbart Manresà oferirà el seu habitual espectacle de dansa d'arrel tradicional catalana a tots els manresans. Aquest cop emperò, ho farà en una altre ubicació a la que ens té acostumats (Plaça Major): a la Plaça Sant Domènec. També hi actuarà l'Esbart Joventut.
L'Esbart Joventut està agermanat des de fa 50 anys amb l'Esbart Manresà, i en el seu cinquanté aniversari d'agermanament, els dansaires de la Catalunya Nord (Perpinyà) també oferiran al públic manresà un interessant espectacle.
Altres activitats de Festa Major
Aquest dissabte a la Festa Major Alternativa un grup de dansaires, ballaran "De Mar i de Taberna" a les 22h a la plaça Puigmercadal .
Aquest diumenge es tornaran a ballar aquestes dues danses recuperades. Com des de fa dos anys la participació serà multitudinària. Aproximadament, es durà a terme a la 1h a la Plaça Major de la ciutat, amb la col·laboració de la Cobla Ciutat de Manresa.
L'Esbart Manresà ensenya a ballar la Bolangera i el Rossinyol
A la Plaça Gispert, el vespre de dijous, una seixantena de persones van aprendre a ballar-los
ARA A PORTADA
-
Detenen 19 joves, 12 dels quals menors, per robatoris violents i agressions grupals a Manresa Pere Fontanals
-
Manifestació inèdita dels mestres del Bages: en bicicleta fins a Barcelona per la C-55 Pere Fontanals
-
-
Troben el cos sense vida de l'home de 80 anys que buscaven a Pinós des de dilluns a la tarda Ramon Estany Montanyà
-
Publicat el
26 d’agost de 2011 a
les 18:06
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Seu de Manresa obrirà el campanar al públic
-
Cultura i Mitjans
Abacus Manresa acollirà la presentació d'«Una casa sense diaris» amb Ariadna Oltra
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós descobreix Pineda i Sant Iscle en una caminada de patrimoni local
-
Cultura i Mitjans
El Museu de Manresa mostra l'univers visual de Joan Fontcuberta
-
Cultura i Mitjans
La Festa del Castell celebrarà l'onzena edició amb dansa, màgia i caminada popular
-
Cultura i Mitjans
El Casino acollirà aquest cap de setmana la 36a exposició i la fira del bonsai
