L'Escolania de Montserrat ha actuat a Austràlia per primer cop a la seva història. El cor litúrgic format per 36 nens i dirigit per Llorenç Castelló ha participat al Festival de les Arts d'Adelaida amb concerts els dies 3, 4 i 5 de març al Town Hall.
"Està essent una experiència extraordinària i espectacular cantar a les antípodes", han confirmat des de l'abadia de Montserrat. El repertori ha estat el clàssic de l'Escolania, amb diverses peces de música popular i tradicional catalana (l'Ametller). "Ha estat molt ben acceptat i rebut pel públic australià", han continuat des de l'abadia. L'Escolania de Montserrat té previst retornar el proper dijous a Catalunya per arribar a temps a la jornada de portes obertes del diumenge 12 de març.
El Festival de les Arts d'Adelaida està produït per Kylie King i se celebra un cop l'any. El certamen va iniciar-se l'any 1960 i inclou tot tipus d'arts, entre les quals hi ha òpera, teatre, dansa, música clàssica i contemporània, literatura o arts visuals. A principis de novembre del 2022, l'Escolania de Montserrat ja va fer uns dies de gira pels Estats Units amb tres concerts a Minnesota i Pennsilvània, i un intercanvi amb l'escolania de Saint John's.
L'Escolania de Montserrat actua per primer cop a Austràlia
El cor ha participat al Festival de les Arts d'Adelaida amb concerts aquest cap de setmana
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de març de 2023 a les 18:11
Actualitzat el 05 de març de 2023 a les 18:20
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans La Coral Escriny emociona amb tango litúrgic i música argentina contemporània
-
Cultura i Mitjans Els ajuntaments del Bages i el Consell Comarcal reclamen més finançament per a les escoles municipals de música
-
Cultura i Mitjans L'Escola de Música de Santpedor emociona amb un musical multitudinari per celebrar els 35 anys
-
Cultura i Mitjans Ja es coneixen els guanyadors del concurs de fotografia Flor de Sol 2025
-
Cultura i Mitjans Secrets gòtics, relíquies amagades i una cripta desconeguda al cor de Manresa
-
Cultura i Mitjans Manresa es converteix en la capital europea de la música jove amb la cloenda del Festival Ritmiks