L'Institut d'Art i Espiritualitat Sean Scully de Santa Cecília de Montserrat i l'Escolania han realitzat una primera col·laboració que ha donat com a fruit el CD "Música espiritual contemporània", produït per Discos Abadia de Montserrat.
Aquest disc està compost per quatre peces de música religiosa contemporània amarades de transcendència, que ajuden a la meditació, i que pertanyen al repertori de l'Escolania. Es tracta del Pare Nostre (Vater Unser), d'Arvo Pärt, un compositor d'Estònia famós per haver conjuminat la música més moderna i minimalista amb temes religiosos de litúrgia bizantina i romana; la segona obra és Eli, Eli, de l'hongarès György Deák-Bardos, que forma part de la seva Parasceve Suite; la tercera és Pie Jesu, d'Andrew Lloyd-Webber, que s'integra en un Rèquiem que va compondre el 1985 en memòria del seu pare; i, finalment, l'Ave Maria, de Bernat Vivancos, que reactualitza la popular Ave Maria de Schubert.
La direcció ha anat a càrrec de Llorenç Castelló, actual director de l'Escolania, i de Bernat Vivancos, que en va ser director entre 2007 i 2014. També hi ha col·laborat la Capella de Música de Montserrat.
L'artista Sean Scully, quan va descobrir l'església romànica de Santa Cecília de Montserrat de la mà del P. Josep de C. Laplana, l'any 2005, va quedar corprès i va decidir fer-hi una intervenció artística de primer nivell mundial, que es va inaugurar el 30 de juny de 2015.
Amb l'obra de Scully, la nova església de Santa Cecília de Montserrat ha esdevingut un paradigma de la feliç confluència del romànic i de l'art abstracte. La pintura de Sean Scully és eminentment musical, es fonamenta en concordances i discordances, ritmes sostinguts i cadències cromàtiques. Té la premeditada sobrietat del cant gregorià. Per això mateix és eminentment espiritual; convida a la contemplació serena i eleva l'esperit cap a l'infinit, on el món invisible es fa sentir. Per aquesta raó, encara té més sentit la creació d'un disc com Música espiritual contemporània, les cançons del qual creen un ambient que es complementa perfectament amb l'art d'Scully que s'hi pot contemplar a Santa Cecília.
L'Escolania de Montserrat treu un disc de música espiritual contemporània
Cultura i Mitjans
Ho ha fet en col·laboració amb l'Institut d'Art i Espiritualitat Sean Scully de Santa Cecília de Montserrat
ARA A PORTADA
-
Successos El comiat multitudinari a Pau Simon omple Sant Martí de Torroella enmig d'un profund dolor Pere Fontanals
-
Societat Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria Pere Fontanals
-
Successos Què sabem i què no de l'accident a les mines de Súria on ha mort un treballador de 26 anys Pere Fontanals
-
Publicat el
05 de setembre de 2016 a
les 09:47
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Sant Salvador de Guardiola prepara quatre dies de Festa Major amb música, teatre i tradició
-
Cultura i Mitjans
La música i l'èpica del setge de 1711 tornaran al Castell de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Una vuitantena d'actors preparen aquest estiu el muntatge participatiu d'«El retaule del flautista»
-
Cultura i Mitjans
Voilà! desembarca a Sant Fruitós amb tres dies de música i anuncia nous concerts a la tardor
-
Cultura i Mitjans
Mig miler de persones converteixen el Pla de Lluna al Camí Ignasià en l'edició més multitudinària
-
Cultura i Mitjans
Navàs viurà vuit dies de Festa Major amb Els Catarres i una àmplia oferta popular
