Dins dels actes de celebració del 40è aniversari de Xàldiga taller de festes, que se celebra enguany, l'entitat ha fet un recull d'imatges i vídeos que mostren, d'una forma molt visual, el recorregut de l'entitat durant els seus 40 anys de vida. Aquest recull, amb el nom Xàldiga. 40 anys de festa al carrer, es podrà visitar durant la Festa Major, i fins el proper dia 10 de setembre, a l'espai creatiu Tercer Segona, a l'edifici de ca la Buresa, plaça Fius i Palà, 1, 3r 2a (Escala Esquerra).
L'exposició estarà oberta al públic de dimecres a divendres de 18h a 20.30h i els dissabtes al matí de 10h a 13h fins el proper 10 de setembre.
Xàldiga. 40 anys de festa al carrer fa una retrospectiva als 40 anys d'història que té l'entitat Xàldiga taller de festes, fundada a Manresa l'any 1983. Des del seu naixement, l'entitat ha anat evolucionant i, a dia d'avui organitza el Correfoc de la Festa Major, la Mostra, el Correaigua i la Moscada infantil, i participa en diverses festivitats i activitats culturals de la ciutat com la Cavalcada de Reis, la Fira de l'Aixada, la Festa de la Llum, el Passatge del Terror, la Bategada i la Trobada de Diables, entre altres. Algunes de les imatges de l'exposició han estat cedides pels fotògrafs manresans Marc Sixto i Genís Sáez, i d'altres s'han escollit d'arxius personals de membres de l'entitat.
L'exposició «Xàldiga. 40 anys de festa al carrer» es podrà visitar per Festa Major a ca la Buresa
Es podrà visitar fins al 10 de setembre a l'espai creatiu Tercer Segona
ARA A PORTADA
Publicat el 24 d’agost de 2023 a les 13:32
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'Observatori de Castelltallat amplia les sessions dels Perseids per l'alta demanda
-
Cultura i Mitjans Els Tirallongues, impulsats pels castells de set a la Catalunya Nord, es preparen per a la Festa Major
-
Cultura i Mitjans ERC qüestiona la cessió de Vallhonesta i reclama que l'ermita sigui propietat pública
-
Cultura i Mitjans «Esclat», de Jordi Cirera, guanya el concurs de cartell de la Festa Major de Sallent 2025
-
Cultura i Mitjans Sant Vicenç de Castellet pren les regnes de Vallhonesta per garantir-ne la preservació
-
Cultura i Mitjans Manresa estrenarà les primeres Jornades d'Arc Barroc de Catalunya