L'amenaça de pluja planejava aquest matí de diumenge sobre Manresa, una situació meteorològica que semblava que podia fer perillar la rua del Carnestoltes infantil de la ciutat. Tot i caure algun ruixat poca estona abans de començar i quatre gotes just a l'inici, l'aigua i els núvols han donat pas a un matí assolellat que ha fet lluir els colors de les disfresses. De nou, la rua infantil ha estat molt concorreguda gràcies a la participació de les AMPA de les escoles de Manresa. El recorregut d'enguany començava a la plana de l'Om i, abans de començar, els participants i carrosses que s'esperaven ocupaven tota la llargada del carrer d'Alfons XII fins a la plaça de la Reforma.
Com es habitual l'organització proposava un tema comú a partir del qual les diferents comparses elaboraven les disfresses, aquest any ha estat l'horta i el regadiu de Manresa, un homenatge a tot els conreus d'hortalisses que envolten la ciutat i que són regats amb l'aigua del canal de la Sèquia. Així, a partir d'aquesta proposta, avui es podien veure comparses amb disfresses de raïms, maduixes, peres, gira-sols, pagesos, espantaocells o personatges com el capità Escarola, inspirat en el televisiu capità Enciam. La rua ha estat presidida pel rei i la reina de Carnestoltes que, tot seguint les tendències de la rua d'aquest any, s'han vestit de pagesos. La cercavila de Carnestoltes ha estat encapçalada pels tabalers de Xàldiga i formada per la canalla de les escoles manresanes però, també, pels seus pares i familiars que, en una gran majoria, també s'han disfressat. Al llarg de la rua també hi han participat altres grups de tabalers, música, grallers i també els dos gegants que enguany s'han recuperat per participar als actes de Carnaval a Manresa.
Després de començar a la plana de l'Om, les comparses han avançat pel carrer del Born, plaça Sant Domènec, el Passeig Pere III, la plaça de Crist Rei, la prolongació Guimerà i el carrer de Carrasco i Formiguera per acabar a la plaça de les Oques. En aquest indret hi havia l'animador Jordi Callau rebent les diverses comparses i el rei i la reina del Carnestoltes. El gran nombre de participants ha fet que s'omplís la plaça de les Oques per fer-hi el final de festa, un fet que posa de manifest que el Carnestoltes infantil ha renovat, un any més, el seu alt poder de convocatòria. La rua d'aquest diumenge ha posat punt i final a la Carnavalada a la manresana 2016 que van començar aquest divendres amb el Carnabars i van continuar amb la rua de dissabte a la tarda.
L'horta manresana inspira el Carnestoltes Infantil
Cultura i Mitjans
Una rua molt concorreguda ha recorregut el centre de Manresa
ARA A PORTADA
-
-
Societat Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni Redacció
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
Publicat el
07 de febrer de 2016 a
les 19:51
Actualitzat el
08 de febrer de 2016 a les
14:20
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El retaule de Sant Marc i el frontal florentí tornen dimarts del Prado a la Seu
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós organitza una Setmana Jove amb tallers, oci i concert de cloenda
-
Cultura i Mitjans
L'Orquestra Simfònica Sant Cugat interpretarà «La Novena» de Beethoven diumenge al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
El musical «El fil invisible», basat en el conte de Míriam Tirado, torna dissabte al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
Oceano Valiente guanya amb «Pla B» el Premi Jove de Microteatre d'Els Carlins
-
Cultura i Mitjans
La companyia Els Carlins reinventa el drama d'«Agost» amb una comèdia de teatre dins del teatre
