L'amenaça de pluja planejava aquest matí de diumenge sobre Manresa, una situació meteorològica que semblava que podia fer perillar la rua del Carnestoltes infantil de la ciutat. Tot i caure algun ruixat poca estona abans de començar i quatre gotes just a l'inici, l'aigua i els núvols han donat pas a un matí assolellat que ha fet lluir els colors de les disfresses. De nou, la rua infantil ha estat molt concorreguda gràcies a la participació de les AMPA de les escoles de Manresa. El recorregut d'enguany començava a la plana de l'Om i, abans de començar, els participants i carrosses que s'esperaven ocupaven tota la llargada del carrer d'Alfons XII fins a la plaça de la Reforma.
Com es habitual l'organització proposava un tema comú a partir del qual les diferents comparses elaboraven les disfresses, aquest any ha estat l'horta i el regadiu de Manresa, un homenatge a tot els conreus d'hortalisses que envolten la ciutat i que són regats amb l'aigua del canal de la Sèquia. Així, a partir d'aquesta proposta, avui es podien veure comparses amb disfresses de raïms, maduixes, peres, gira-sols, pagesos, espantaocells o personatges com el capità Escarola, inspirat en el televisiu capità Enciam. La rua ha estat presidida pel rei i la reina de Carnestoltes que, tot seguint les tendències de la rua d'aquest any, s'han vestit de pagesos. La cercavila de Carnestoltes ha estat encapçalada pels tabalers de Xàldiga i formada per la canalla de les escoles manresanes però, també, pels seus pares i familiars que, en una gran majoria, també s'han disfressat. Al llarg de la rua també hi han participat altres grups de tabalers, música, grallers i també els dos gegants que enguany s'han recuperat per participar als actes de Carnaval a Manresa.
Després de començar a la plana de l'Om, les comparses han avançat pel carrer del Born, plaça Sant Domènec, el Passeig Pere III, la plaça de Crist Rei, la prolongació Guimerà i el carrer de Carrasco i Formiguera per acabar a la plaça de les Oques. En aquest indret hi havia l'animador Jordi Callau rebent les diverses comparses i el rei i la reina del Carnestoltes. El gran nombre de participants ha fet que s'omplís la plaça de les Oques per fer-hi el final de festa, un fet que posa de manifest que el Carnestoltes infantil ha renovat, un any més, el seu alt poder de convocatòria. La rua d'aquest diumenge ha posat punt i final a la Carnavalada a la manresana 2016 que van començar aquest divendres amb el Carnabars i van continuar amb la rua de dissabte a la tarda.
L'horta manresana inspira el Carnestoltes Infantil
Cultura i Mitjans
Una rua molt concorreguda ha recorregut el centre de Manresa
ARA A PORTADA
-
Successos Set joves detinguts, sis d'ells menors, per aldarulls aquest dimecres al vespre a Manresa Pere Fontanals
-
Economia Unes 200 persones preparen a Manresa la vaga general de l'11 de novembre en assemblea Pere Fontanals
-
Successos Mor un conductor de bus a l'estació de Manresa mentre esperava per sortir cap a Moià Redacció
-
Economia El Bages, líder en creixement industrial en els darrers cinc anys, segella un pacte històric Pere Fontanals
-
Successos «Jo només vull treballar tranquil», diu el taxista manresà difamat per la ultradreta Pere Fontanals
Publicat el
07 de febrer de 2016 a
les 19:51
Actualitzat el
08 de febrer de 2016 a les
14:20
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Eva Baltasar parlarà de la seva obra al Casino de Manresa dins els Tocats de Lletra
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós acollirà una trobada de joves de Catalunya, Bretanya i el País Basc Nord
-
Cultura i Mitjans
El violoncel·lista Pau Codina interpretarà les suites 3 i 4 de Bach a la Plana de l'Om de Manresa
-
Cultura i Mitjans
«L'últim àtom» portarà al Kursaal el conflicte entre la ciència, el llenguatge i la ficció
-
Cultura i Mitjans
Nelson Calderón portarà Colòmbia a la Torre Lluvià amb contes de colibrís, jaguars i granotes
-
Cultura i Mitjans
«Mentida podrida» posarà a prova la veritat amb titelles dissabte al Teatre Conservatori
