Aquest dimecres, 2 de març a les 6 de la tarda, l'òpera tornarà a la sala gran del Kursaal amb la representació de Don Pasquale de Gaetano Donizetti. Es tracta d'una nova producció de la Fundació Òpera Catalunya interpretada pel cor de l'Associació d'Amics de l'òpera de Sabadell i l'Orquestra Simfònica del Vallès, sota la direcció musical de Xavier Puig i direcció d'escena de Carles Ortiz.
Don Pasquale és una opera buffa en tres actes segons un llibret escrit pel mateix Donizetti i Giovanni Ruffini basat al seu torn en el llibret d'Angelo Anelli per al Ser Marcantonio de Stefano Pavesi (1810). Es va estrenar al Théâtre Italien de París el 3 de gener de 1843.
Don Pasquale és un vell de setanta anys que davant la por de la proximitat de la mort decideix casar-se amb una noia jove i formar una família. Els tres personatges que l'envolten, la jove Norina, el seu jove enamorat Ernesto i el doctor Malatesta, li faran viure un malson, amb un rerefons cruel que el faran envellir més del que ja ho era per acabar assumint una actitud infantil al final de l'òpera.
El muntatge, que es va estrenar el passat 16 de febrer al Teatre La Faràndula de Sabadell, compta amb el cantants solistes Toni Marsol, Marta Cloquell, Pablo Martínez, Manel Esteve i Lluís Vergés
Les entrades per veure Don Pasquale tenen un preu de 45 euros (40 euros per a menors 30 anys, majors 65 i amb Carnet Galliner,) i es poden comprar a taquilles i per internet. Durant la funció s'aplicaran les mesures de seguretat recomanades per les autoritats sanitàries, amb l'ús de mascareta durant tota la funció.
[h3]Xerrada prèvia a l'òpera Don Pasquale[/h3]
Una hora abans de la representació el musicòleg Ovidi Cobacho oferirà una xerrada introductòria a l'òpera Don Pasquale. La xerrada tindrà lloc a les 5 de la tarda a la Sala Polivalent 1 del Kursaal.
[h3]El 8 de maig, Rigoletto de Verdi al Kursaal[/h3]
El proper muntatge operístic que es podrà veure al Kursaal serà el 8 de maig amb Rigoletto de G. Verdi, una producció de la mà de la Fundació Òpera Catalunya i sota la direcció musical de Daniel Gil de Tejada. Les entrades ja estan disponibles a la web del Kursaal.
L'òpera buffa «Don Pasquale» de Donizetti arribarà dimecres al Kursaal
Es tracta d'un muntatge dirigit per Xavier Puig i encapçalat pel baríton Toni Marsol
ARA A PORTADA
-
-
Desplegament policial per quatre desnonaments en un mateix bloc del centre de Manresa Pere Fontanals
-
Un centenar llarg d'activistes de la PAHC acampen a Sant Domènec per exigir l'expropiació del Bloc 8 Pere Fontanals
-
Irrompen a Solvia de Barcelona per exigir l'aturada dels desnonaments al Bloc 8 de Manresa Pere Fontanals
-
Foto Art Manresa fa 50 anys assumint la Festa de la Llum i convertint Manresa en un gran plató Pere Fontanals
Publicat el
01 de març de 2022 a
les 18:03
Actualitzat el
01 de març de 2022 a les
18:11
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Òmnium organitza una ruta literària per descobrir la Mequinensa de Jesús Moncada
-
Cultura i Mitjans
Manel Camp i Carles Cases s'uniran per primer cop a l'escenari amb «Pianant» per la Llum
-
Cultura i Mitjans
La Biblioteca de Santpedor impulsa la lectura entre infants de 0 a 6 anys amb un programa específic
-
Cultura i Mitjans
Els Tirallongues de Manresa avancen el calendari d'actuacions previstes per al 2026
-
Cultura i Mitjans
El Museu de la Mineria de Súria incorpora una fotografia històrica dels anys vint
-
Cultura i Mitjans
El concurs de fotografia «Manresa i el seu entorn natural» obre la convocatòria
