Manresa és bona si la guitarra sona

Berri Txarrak ofereix a la Sala Stroika de Manresa un mestratge d'electricitat davant d'un públic entregat a la banda de navarresa. El concert de la banda de Gorka Urbizu va estar precedit per l'actuació dels barcelonins The Eyes, que presentaven la seva proposta thrash per primera vegada al Bages

Publicat el 14 de novembre de 2010 a les 18:53

Gorka Urbizu en plena actuació Foto: Marc Vilanova

Berri Txarrak ofereix a la Sala Stroika de Manresa un mestratge d'electricitat davant d'un públic entregat a la banda de navarresa. El concert de la banda de Gorka Urbizu va estar precedit per l'actuació dels barcelonins The Eyes, que presentaven la seva proposta thrash per primera vegada al Bages.  

Des de la seva inauguració el passat 22 d'octubre, la sala Stroika de Manresa va cel·lebrar ahir la seva primera gran nit amb l'actuació de la banda de Lekumberri Berri Txarrak, probablement la millor banda sortida d'Euskal Herria des de Negu Gorriak. Els navarresos, completament immersos en la gira del seu darrer disc PAYOLA, van fer parada a Manresa, tan per presentar el seu darrer treball com per repassar el seu extens repertori.

David González (baix) i Galder Izagirre (bateria) completen la formació de Berri Txarrak. Foto: Marc Vilanova

La nit començava bé per ells, els teloners The Eyes deixaven el públic encès amb ganes de continuar la festa decibèl·lica i Berri no va deixar a ningú insatisfet. Començant algun tema del darrer treball, hi va haver espai per un viatge complet a l'univers elèctric de la banda, destacant himnes com Oreka i Libre. Des del punk més abrasiu, passant pel metall, espai per l'stoner i amb tocs molt i molt emos, això és Berri Txarrak, un regal pels sentits. Una hora i mitja de concert que deixa un llistó molt alt per a properes bandes que trepitgin la sala manresana.

Amb el segon i darrer bis es van acomiadar de la capital bagenca amb una celebradíssima versió del tema Leitmotiv de KOP, rematant la feina and el tema Oihu. I encara i va haver temps per una última improvisació d'Urbizu interpretant a la guitarra el tema Iron Man de Black Sabbath.

Destacar l'espai: la sala Stroika és una instal·lació excel·lent, que sembla feta a mida per aquests espectacles. I el públic sap reconèixer les seves facilitats: bona situació, poques cues a les barres i una qualitat de so que no admet discussió.

The Eyes fonen el gel abans de Berri Txarrak
La banda barcelonina The Eyes van demostrar que a Catalunya es fa bon metall. Foto: Marc Vilanova

La vetllada es va encetar amb la descàrrega metàl·lica de la banda The Eyes, que van presentar el seu disc INSIGNIS, excel·lent treball de thrash metal i death metal melòdic. La banda barcelonina, desacomplexadíssima gràcies al seu savoir-faire als escenaris, va aportar una intensitat brutal, premiada amb la calorosa complicitat del públic, que va agrair l'entrega dels músics durant quasi una hora d'actuació.

Anomenar-los simplement teloners resultaria un descrèdit cap a una banda que ha compartit escenari amb Metallica o Mastodon al passat festival Sonisphere de Barcelona, que han obert durant tota una gira per Sociedad Alkoholika, i que principalment, s'han obert camí a l'escena musical estatal i europea practicant un estil tan minoritari com el metall extrem.