L'Ajuntament de Manresa i el Departament de Cultura de la Generalitat han homenatjat aquest divendres a la tarda les persones i entitats que des de l'any 1995 al 1997 van organitzar la Gran Festa de Cultura Popular al Bages, l'embrió de l'actual Fira Mediterrània de Manresa. L'acte s'ha celebrat a la Sala de Columnes de l'Ajuntament de Manresa i ha estat presidit pel conseller de Cultura, Lluís Puig, i el batlle de la ciutat, Valentí Junyent. La ciutat ha volgut fer aquest homenatge amb motiu de la celebració del vintè aniversari de la Fira Mediterrània i, entre d'altres, s'ha reconegut el Grup Sardanista Sempre Junts, l'Esbart Manresà, l'Agrupació Cultural del Bages i l'Agrupació Cultural del Bages. Quan falten 14 dies per l'arrencada oficial de la fira, el mercat manresà ha organitzat aquest divendres la Jornada Pòrtic per fer obrir boca de cara la vintena edició.
Les persones i entitats que van posar el primer embrió de la Fira Mediterrània han estat homenatjats aquest divendres al vespre en un acte institucional a l'Ajuntament de Manresa. El maig del 1997 la Gran Festa de Cultura Popular del Bages va celebrar la seva última edició i, l'any següent, es va posar en marxa la primera edició de la Fira d'Espectacles d'Arrel Tradicional, avui en dia coneguda com a Fira Mediterrània.
Amb motiu del vintè aniversari del naixement de la Mediterrània, el certamen, a banda de reconèixer els pioners de la fira, també ha organitzat una jornada amb l'objectiu de fer obrir boca de cara la vintena edició. Després de l'acte institucional s'ha inaugurat una exposició a la Sala Plana de l'Om sobre els històrics envelats de Festa Major. Amb el nom de 'L'Envelat. Arquitectura singular i símbol de la Festa Major', la mostra, organitzada pel Departament de Cultura i l'Institut Ramon Muntaner amb motiu del bicentenari de la Festa Major de Gràcia, rescata de l'oblit els envelats que, plantats a places i descampats per allotjar actes de festa major, van ser un fet social molt rellevant durant més d'un segle.
D'altra banda, durant la Jornada Pòrtic també es podrà veure l'espectacle 'MiraT' de Circ Pànic a la Plaça Sant Domènec. Es tracta d'una proposta de l'actor i acròbata Jordi Panareda, ànima de la companyia Circ Pànic. La jornada es tancarà a les nou del vespre al Teatre Conservatori amb l'espectacle musical dels italians Bella Ciao, que estaran acompanyats pels catalans Jaume Arnella i Carles Belda.
Manresa ret homenatge als pioners de la Fira Mediterrània
Cultura i Mitjans
El certamen ha organitzat la Jornada Pòrtic per anar obrint boca de cara la vintena edició
ARA A PORTADA
-
Societat Més de 29.000 alumnes del Bages i el Moianès tornaran dimarts a les aules en un inici amb vaga Pere Fontanals
-
Societat Els sindicats d'educació acusen direccions de la Catalunya Central d'anul·lar acords de claustre Pere Fontanals
-
Societat L'Assemblea Educativa del Bages crida a la vaga: «Sense recursos no es pot començar amb normalitat» Pere Fontanals
-
Societat «Qui instrumentalitza la mort de Vilajosana per sembrar odi no vol solucions, vol incendiar Manresa» Pere Fontanals
-
Successos Un dels detinguts pel crim de Manresa va ser arrestat quatre dies abans per un atac amb tornavís Pere Fontanals
Publicat el
23 de setembre de 2017 a
les 15:09
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Museu de Manresa incorpora 25 obres de Coloma Medina i Lluís Garcia Oliver
-
Cultura i Mitjans
MoMa Espai Cultural inaugurarà dijous «Patrons i Matrius» de Sònia Segura
-
Cultura i Mitjans
Les Arts en Marxa s'estrena a Calders amb 240 espectadors
-
Cultura i Mitjans
Santpedor commemorarà la Diada amb una xerrada sobre el català i l'ofrena floral
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós dedicarà la caminada de setembre a descobrir el patrimoni de Can Figueras
-
Cultura i Mitjans
Castellbell commemora l'Any Gaudí amb una visita a la Sagrada Família de la Bauma
