Manresa acollirà a partir del mes de març les projeccions del Cicle Gaudí de cinema. Aquesta adhesió al circuit estable que promou el consum de cinema en català ha estat possible gràcies a l'acord a tres bandes entre l'Ajuntament de Manresa, el CineClub Manresa i l'Acadèmia del Cinema Català i farà que es projecti una pel·lícula catalana a l'Espai Plana de l'Om el tercer dijous de cada mes a partir del mes de març.
En el marc d'aquest cicle, aquest diumenge, 4 de febrer a 2/4 de 7 de la tarda, amb un preu de 4,50 euros, es projectarà el film Upon Entry, l'òpera prima dels directors Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vasquez, un thriller que posa sobre la taula les dificultats de certs immigrants per entrar als Estats Units. Upon Entry ha rebut premis a diversos festivals i està nominada per a tres premis Goya 2024: millor direcció novell, millor guió original i millor actor (Alberto Ammann).
El Cicle Gaudí és un projecte que impulsa l'Acadèmia del Cinema Català amb el suport de la Generalitat de Catalunya, les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, la Fundació SGAE i la Fundació Víctor Grífols i Lucas. Constitueix una xarxa estable de sales a Catalunya que porta deu pel·lícules catalanes l'any, una cada mes, a un centenar de poblacions de tot el territori. Arriba allà on la ciutadania no té un accés fàcil a l'oferta en pantalla gran, ja sigui per manca de sala de cinema o bé per absència de programació catalana a les sales de cinema properes.
Des del seu naixement, el Cicle Gaudí s'ha expandit ràpidament pel territori, passant de les dotze sales amb què va engegar el 2016 a la demarcació de Barcelona, al centenar llarg que formen part de la xarxa que cobreix tota Catalunya, inclosos municipis de l'estranger.
La voluntat que hi ha darrere del Cicle Gaudí és promoure el consum de cinema català a tot el territori de llengua catalana, prestigiar la cinematografia feta aquí i fomentar un hàbit de consum en el públic, facilitant-li l'accés a les històries que més directament l'interpel·len.
[naciomanresa]
Manresa s'adhereix al Cicle Gaudí, el circuit estable de cinema en català
Cultura i Mitjans
Portarà a l'Espai Plana de l'Om una pel·lícula catalana el tercer dijous de cada mes a partir del mes de març
ARA A PORTADA
-
Política El govern de Manresa defensa el nou protocol d'emergència habitacional: «Ordena la intervenció» Pere Fontanals
-
Política L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025 Pere Fontanals
-
Successos El funeral pel treballador mort a la mina de Súria serà aquest divendres a Sant Martí de Torroella Pere Fontanals
-
Successos Què sabem i què no de l'accident a les mines de Súria on ha mort un treballador de 26 anys Pere Fontanals
Publicat el
01 de febrer de 2024 a
les 18:49
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Una vuitantena d'actors preparen aquest estiu el muntatge participatiu d'«El retaule del flautista»
-
Cultura i Mitjans
Voilà! desembarca a Sant Fruitós amb tres dies de música i anuncia nous concerts a la tardor
-
Cultura i Mitjans
Mig miler de persones converteixen el Pla de Lluna al Camí Ignasià en l'edició més multitudinària
-
Cultura i Mitjans
Navàs viurà vuit dies de Festa Major amb Els Catarres i una àmplia oferta popular
-
Cultura i Mitjans
El CAE tanca el 2025 amb més de 53.000 participacions i el reconeixement del Premi Actius Socials
-
Cultura i Mitjans
De les cendres de les Brucardes a un cant d'esperança: Juriol estrena la versió acústica de «Cendra»
