Manresa acollirà a partir del mes de març les projeccions del Cicle Gaudí de cinema. Aquesta adhesió al circuit estable que promou el consum de cinema en català ha estat possible gràcies a l'acord a tres bandes entre l'Ajuntament de Manresa, el CineClub Manresa i l'Acadèmia del Cinema Català i farà que es projecti una pel·lícula catalana a l'Espai Plana de l'Om el tercer dijous de cada mes a partir del mes de març.
En el marc d'aquest cicle, aquest diumenge, 4 de febrer a 2/4 de 7 de la tarda, amb un preu de 4,50 euros, es projectarà el film Upon Entry, l'òpera prima dels directors Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vasquez, un thriller que posa sobre la taula les dificultats de certs immigrants per entrar als Estats Units. Upon Entry ha rebut premis a diversos festivals i està nominada per a tres premis Goya 2024: millor direcció novell, millor guió original i millor actor (Alberto Ammann).
El Cicle Gaudí és un projecte que impulsa l'Acadèmia del Cinema Català amb el suport de la Generalitat de Catalunya, les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, la Fundació SGAE i la Fundació Víctor Grífols i Lucas. Constitueix una xarxa estable de sales a Catalunya que porta deu pel·lícules catalanes l'any, una cada mes, a un centenar de poblacions de tot el territori. Arriba allà on la ciutadania no té un accés fàcil a l'oferta en pantalla gran, ja sigui per manca de sala de cinema o bé per absència de programació catalana a les sales de cinema properes.
Des del seu naixement, el Cicle Gaudí s'ha expandit ràpidament pel territori, passant de les dotze sales amb què va engegar el 2016 a la demarcació de Barcelona, al centenar llarg que formen part de la xarxa que cobreix tota Catalunya, inclosos municipis de l'estranger.
La voluntat que hi ha darrere del Cicle Gaudí és promoure el consum de cinema català a tot el territori de llengua catalana, prestigiar la cinematografia feta aquí i fomentar un hàbit de consum en el públic, facilitant-li l'accés a les històries que més directament l'interpel·len.
[naciomanresa]
Manresa s'adhereix al Cicle Gaudí, el circuit estable de cinema en català
Portarà a l'Espai Plana de l'Om una pel·lícula catalana el tercer dijous de cada mes a partir del mes de març
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Manresa bull d'activitat en una diada de Sant Jordi amb bones expectatives Redacció
-
Cultura i Mitjans Sant Jordi 2025: aquestes són les 73 novetats literàries d'autors del Bages i el Moianès Aina Font Torra
-
Societat «No és fàcil sortir de l'anonimat, però teníem clar que aquest llibre el fèiem en un sentit col·lectiu» Aina Font Torra
-
Economia L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes Redacció
-
Publicat el 01 de febrer de 2024 a les 18:49
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Els infants de les escoles de Sant Fruitós gaudeixen d'una matinal de contes durant Sant Jordi
-
Cultura i Mitjans Toni Soler debat sobre Jordi Pujol en una projecció especial de «Parenostre» al Bages Centre
-
Cultura i Mitjans Una experimentació explora la condició d'«escut còsmic» de la Muntanya de Sal de Cardona
-
Cultura i Mitjans Sant Feliuet de Terrassola recupera l'Aplec quaranta anys després