La mallorquina Mar Grimalt és la guanyadora del 14è Concurs Sons de la Mediterrània, després de la final celebrada ahir a la Taverna de la Fira Mediterrània de Manresa. També van actuar com a finalistes Joan Peiró Aznar, Diode i La Troupe.
Grimalt va convèncer el jurat amb l'expressivitat i la força comunicativa de la seva veu, acompanyada únicament de guitarra durant tota la actuació, llevat del principi impactant -que va obrir cantant percutint una taula de la mateixa manera en què tantes i tantes dones, al llarg dels segles, han mirat d'alleugerir i fer més rítmica la feina d'amassar la pasta de blat per fer pa-, i també del final, en què va agafar el pandero per cantar una lletra visceral de naixement i mort inspirada en un poema de Maria Mercè Marçal.
El Concurs Sons de la Mediterrània està organitzat pel Centre Artesà Tradicionàrius i el Grup Enderrock, amb el suport de la Fira Mediterrània de Manresa, i s'adreça a grups i solistes emergents que presentin propostes de folk i músiques d'arrel de la Mediterrània. El guanyador del concurs obté com a premi la gravació, producció i promoció d'un disc en un estudi professional, una campanya de publicitat i la contractació als principals festivals i cicles de folk del 2022: Festival Internacional Tradicionàrius, Fira Mediterrània de Manresa, Circuit Folc, Música a la Vila del Vendrell, FIMPT de Vilanova i la Geltrú i Ethno Catalonia de Banyoles.
Fins ara, els guanyadors del Concurs Sons de la Mediterrània han estat la big band d'arrel mallorquina Grollers de sa Factoria (2008), el quartet Amansalva (2009), el grup de folk instrumental Tazzuff (2010), el grup de folk del Baix Llobregat RIU (2011), la colla grallera Els Laietans (2012), el grup de folk-jazz instrumental Inxa Impro Quartet (2013), el grup de folk-rock de l'Horta Mox (2014), el grup de folk festiu del Camp de Tarragona Roba Estesa (2015), el duet de gralla i acordió Criatures (2016), les explosives Balkan Paradise Orchestra (2017), la cantautora Clàudia Cabero (2018), el grup unipersonal La Companyia MINIMíssimA (2019) i, els més recents, el duo valencià format per la cantant Laura Esparza i el guitarrista i percussionista Carlos Esteban (2020), que com a guanyadors de l'any passat han presentat en aquesta edició de la Fira Mediterrània el seu nou disc, Espais (Primavera d'Hivern, 2021).
Mar Grimalt guanya el Concurs Sons de la Mediterrània
Cultura i Mitjans
L'artista felanitxera va imposar-se en la final de la Fira Mediterrània
ARA A PORTADA
-
-
Política La Diputació reforça el suport a Manresa per combatre la segregació educativa Pere Fontanals
-
-
Societat Un poll d'aufrany és anellat per tercer any consecutiu a Sant Llorenç del Munt i l'Obac Pere Fontanals
-
Societat Mor el conductor d'un cotxe en sortir de la via a la C-37z a Manresa Neus Climent / Agències
Publicat el
15 d’octubre de 2021 a
les 17:30
Actualitzat el
15 d’octubre de 2021 a les
17:49
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
L'Esbart Som Riu d'Or porta la cultura popular de Sant Fruitós fins a Estocolm
-
Cultura i Mitjans
Artés acollirà dissabte una nova audició de sardanes al Parc Municipal
-
Cultura i Mitjans
Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de Festa Major amb una elevada participació
-
Cultura i Mitjans
Miki Núñez encapçalarà la Nit de l'Empalme de la Festa Major de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Navarcles concentra aquest cap de setmana els actes de la Festa Major
-
Cultura i Mitjans
Moià afronta el cap de setmana gran de la Festa Major amb Els Catarres i cultura popular
