L'Ajuntament de Moià ha fet una important aposta per l'edició del carnestoltes d'enguany, que se celebrarà dissabte, dotant-lo d'un pressupost de gairebé 15.000 euros per revalorar-lo i donar-li més rellevància. La rua canviarà de recorregut i anirà del carrer Passarell al Pavelló Municipal, es crea un Concurs de Carnestoltes amb tres premis dotats de 500 euros, i el final de festa es trasllada al Pavelló Municipal.
Al concurs, que repartirà 500 euros en tres premis diferents, hi participarà un jurat d'experts seleccionat del poble, i també tota la gent del públic, que podrà votar a les millors comparses des d'una aplicació.
A partir de les 6 de la tarda, al carrer Passarell acollirà la Mostra de comparses. A 2/4 de 7, la rua arrencarà des del carrer Gregorio Marañón en direcció al Pavelló Municipal. Enguany, el final de festa incorpora un sopar popular, a les 9 del vespre, que organitza la Casa d'Andalusia, a 2/4 d'11 es farà el lliurament de premis i a partir de les 11 de la nit, arribarà el concert de Masovera Barbuda, precedit d'una sessió de DJ. El Pavelló Municipal podrà acollir un miler de persones, molt per sobre d'on es feia fins ara, a les Faixes, que en podia acollir unes 400.
Durant el carnestoltes, l'Ajuntament també portarà a terme una campanya de civisme en què els mateixos joves són agents essencials de la seva producció i difusió. Enguany se centra en el lema El carnestoltes que vols veure, fent referència a tot allò que no no es vol veure a les festes de Moià. Juntament a la campanya, durant tota la rua i la part festiva, hi haurà agents de salut itinerants que aniran oferint aigua i consells saludables, en línia amb la campanya de civisme, per a totes els joves participants del Carnestoltes.
[naciomanresa]
Moià revalora el seu carnestoltes amb un pressupost de 15.000 euros
Cultura i Mitjans
La rua canvia de recorregut, es crea un concurs de comparses i la festa es trasllada al Pavelló Municipal
ARA A PORTADA
-
Economia De 190.000 a 475.000 euros sense posar-hi ni un totxo: el «negoci» de l'habitatge al cor de Manresa Pere Fontanals
-
Economia CGT i ASB denuncien ERTO al sector carni del Bages arran de la pesta porcina Pere Fontanals
-
Societat Cardona presenta un projecte de 10,5 milions d'euros per revitalitzar el nucli antic amb el Pla de Barris Pere Fontanals
-
-
Successos Manresa acumula almenys vuit robatoris en locals de restauració des del juny Pere Fontanals
Publicat el
14 de febrer de 2024 a
les 17:05
Actualitzat el
14 de febrer de 2024 a les
17:18
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Navarcles concentra aquest cap de setmana els actes de la Festa Major
-
Cultura i Mitjans
Moià afronta el cap de setmana gran de la Festa Major amb Els Catarres i cultura popular
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós acollirà una actuació de folklore polonès en les 54es Jornades Internacionals
-
Cultura i Mitjans
Ja es poden consultar els guanyadors per veure la Festa Major de Manresa des dels balcons
-
Cultura i Mitjans
Cardona recupera els orígens de la Festa Major en el cartell de l'edició del 2026
-
Cultura i Mitjans
Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres
