Monistrol estrena un festival de curtmetratges de cine negre

CineFOSC està organitzat per la Societat Cultural Art i Esplai i compta amb la col·laboració del director Xavier Miralles

Publicat el 26 de febrer de 2014 a les 16:56
Monistrol de Montserrat estrenarà els propers 23, 24 i 25 de maig un festival de curtmetratges de cinema de temàtiques fosques. CineFOSC és un concurs de curtmetratges que integra, els continguts d'un festival, premiant els millors curts de cinema presentats i fent-ne exhibició per donar-los a conèixer al públic en general durant els dies de l'activitat. A més a més, el públic també serà còmplice amb el premi de l'espectador al curt més votat en els passis previs al veredicte i lliurament final de premis. Els curtmetratges tractaran gèneres foscos com el terror, el thriller, el negre, la ciència ficció i la fantasia.
 
CineFOSC està organitzat per un equip creat per l'associació entre la Societat Cultural Art i Esplai i un grup de persones vinculades al cinema encapçalades pel director de "Ocho" i "El árbol sin sombra", Xavier Miralles, i altres monistrolencs i entitats del poble culturalment actius com el Taller de Teatre.
 
CineFOSC neix amb un conveni de col·laboració amb el concurs de Monistrol-sur-Loire (França), consistent en enviar una selecció dels 10 millors curts de directors menors de 25 anys, per tal que puguin concursar en un apartat específic i rebre un premi al que el jurat consideri el millor d'ells.
 
Així mateix, quan Monistrol-sur-Loire celebri el seu concurs, remetrà una selecció de 10 dels curts presentats per tal que cineFOSC premiï el que el jurat en consideri mereixedor.

Bases del CineFOSC