Dissabte 4 de desembre, a les 12.30h, tindrà lloc al Museu de Montserrat (MDM) una doble inauguració d'exposicions temporals, que es podran visitar fins el 28 de març de 2011. D'una banda, l'Espai d'art Pere Pruna acull una exposició antològica del gran creador gràfic de la segona meitat del s. XX a Catalunya, Ricard Giralt Miracle. La mostra presenta totes les aplicacions de la seva creativitat: la tipografia, el cartell, l'edició i les obres autònomes. Comissariada per Àlex Mitrani, l'exposició, que porta per títol Ricard Giralt Miracle. Imaginar amb la lletra, parlar amb la imatge, es divideix en cinc àmbits que ajuden a estructurar la multiplicitat de les manifestacions creatives de l'artista.
La segona exposició que s'inaugura dissabte és la de pintura de Manuel Capdevila (1910-2006), conegut principalment com a orfebre, i que es podrà contemplar a la Sala Daura del Museu de Montserrat. Es tracta d'una antològica de la seva obra, que es realitza coincidint amb el centenari del naixement de l'artista. A la mostra Manuel Capdevila, pintor: elogi de la vida es poden descobrir "els matisos de la seva poètica, el seu amor per una natura carregada d'energia, la seva curiositat per una humanitat vibrant, la seva profunda preocupació espiritual que el connectava amb Montserrat", com afirma Àlex Mitrani, que també és el comissari d'aquesta exposició.
A l'acte d'inauguració de les exposicions hi participaran el P. Josep de C. Laplana, director del MDM, que obrirà l'ordre d'intervencions; Elisenda Capdevila, filla de Manuel Capdevila, que farà un elogi del seu pare; Daniel Giralt Miracle, que també glossarà l'obra del seu pare; Àlex Mitrani, comissari d'ambdues mostres; i tancarà els parlaments el P. Josep M. Soler, abat de Montserrat.
Montserrat inaugura dues exposicions temporals dissabte
La del creador gràfic Ricard Giralt Miracle i la del pintor Manuel Capdevila
ARA A PORTADA
-
Del Bloody Mary al coulant: el tomàquet inspira el sopar de temporada d'estiu a Manresa Pere Fontanals
-
-
«He arribat a un punt de bloqueig mental: ja no podia continuar exercint el lideratge» Pere Fontanals
-
-
Lerato Pagés, sisena dels 100 metres tanques a l'Europeu sub23 amb marca destacada a semifinals Pere Fontanals
Publicat el 02 de desembre de 2010 a les 18:01
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'Arxiu Municipal de Súria rep el fons de l'Associació de Veïns de Salipota, pionera al municipi
-
Cultura i Mitjans Sons de la Mediterrània ja té finalistes: Ani in the Hall, Júlia Cruz i Sorguen
-
Cultura i Mitjans La Plaça de Nadal 2025 tornarà a Sant Domènec
-
Cultura i Mitjans La Festa Major de Sant Vicenç de Castellet es tanca amb èxit de participació i bon ambient
-
Cultura i Mitjans L'exposició «Emocions capturades» omple la Biblioteca del Casino d'art i barri
-
Cultura i Mitjans Súria recupera el Castell de Focs des del pont de Salipota després de cinc anys