La Capella de Música Burés i la població de Castellbell i el Vilar està de dol. Aquest dilluns 23 de maig ha mort un històric de la capella. Qui va ser el seu director durant més de 50 anys, Francesc Vila i Guimferrer.
Nascut a Castellbell i el Vilar el 19 de febrer de 1922, fill de músic i director de la Coral la formiga (actual nom de la capella). El 1940 va començar a dedicar-s'hi inicialment com a subdirector i uns anys més tard ja com a director de manera oficial.
Va fer estudis superiors de música al Conservatori Municipal de Música de Barcelona i de la mà del mestre Gibert va agafar embranzida en la seva carrera professional.
A partir de llavors comença a compondre cançons i arranjaments que avui dia són molt coneguts tant per corals de Catalunya com d'arreu del món. El nom de Castellbell i el Vilar no només vindria associat a la Capella si no al del mestre Vila .
El funeral del Mestre Francesc Vila s'efectuarà aquest dimecres a l'església parroquial del Burés a les 12 del migdia.
Mor el compositor del Burés, Francesc Vila
Va ser director de la Capella de Música Burés més de 50 anys
ARA A PORTADA
-
El número 1 de la selectivitat del Bages de l'any passat es torna a examinar i encara treu més nota Pere Fontanals
-
-
-
El convent de les Caputxines ja és de Manresa: adéu a quatre segles de vida monàstica Pere Fontanals
-
El fiscal demana 40 anys de presó per l'acusat de matar la seva parella embarassada a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
23 de maig de 2011 a
les 21:35
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El documental sobre els 50 anys de vida escènica de Manresa ja es pot veure a internet
-
Cultura i Mitjans
Sant Andreu Salut impulsa un pla per reforçar l'ús del català als seus centres
-
Cultura i Mitjans
Cal Gravat i Bufalvent celebraran les Festes d'Estiu amb revetlla, paella i espectacle
-
Cultura i Mitjans
La plaça Catalunya recuperarà la revetlla popular de Sant Joan amb sopar i música
-
Cultura i Mitjans
Manresa immortalitza Mercè Angla i Jaume Casacuberta en el nomenclàtor de la ciutat
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan 2026 al Bages: les millors revetlles, fogueres i activitats
