CDC i govern municipal de Sant Fruitós de Bages van protagonitzar el passat dijous una nova picabaralla arran de l'estat de la plaça Ramon Casas i els actes de commemoració del 150è aniversari del seu naixement. Els nacionalistes van presentar una moció al ple en que es demanava "que s'arrangés de forma immediata l'estat actual de la Plaça Pintor Casas, que presenta un estat de deixadesa, amb els bancs pintats, els escocells dels arbres vuits, les plantes altes que tapen el monument i l'enrajolat del terra també molt deteriorat".
CDC entén que "en un any que és commemoratiu del conegut artista", seria bo "poder recuperar aquest espai, renovant-lo de manera que tots els veïns de Sant Fruitós ens en puguem sentir orgullosos". A la mateixa moció es demanava també "la creació d'una comissió política amb representació de tots els grups municipals per tal de debatre i consensuar les accions proposades i treballar així de forma conjunta" i amb la "participació veïnal".
El govern, per la seva part, considerava que la plaça "és antiga, però no està deixada ni malmesa". Com a exemple, el govern recorda que els bancs "van ser substituïts fa 1 any i mig pels darrers models que serveix la diputació de Barcelona", que els arbres van ser replantats fa dos hiverns, i que els tres que no han sobreviscut "es replantaran aquest hivern".
També han recordat que el monument que presideix la plaça, fet per l'artista local Maria Gelabert, "va ser restaurat fa menys de dos anys", i que les pintades que van aparèixer als bancs "s'ha netejat igual que es fa amb qualsevol altra pintada realitzada en qualsevol element del mobiliari urbà".
Pel què fa als actes de commemoració del naixement de l'artista, després del ple el programa va ser presentat a la comissària de l'any Casas, Vinyet Panyella, en una visita on va ser rebuda per un representant de cada grup municipal (CiU, ERC, PSC, Gfp), a qui va felicitar per les activitats proposades.
La moció va ser rebutjada amb els vots en contra del govern municipal integrat per Gent fent Poble i PSC.
Nova picabaralla entre govern i CDC de Sant Fruitós per la plaça Pintor Casas
Els nacionalistes van proposar el ple l'arranjament de l'espai, i GfP i PSC consideren que des de l'Ajuntament es fa el manteniment adequat
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de novembre de 2016 a les 20:37
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Alumnes de Sant Mateu de Bages guanyen el Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català
-
Cultura i Mitjans Se suspèn el Pessics de Vida amb Mario Gas previst per al 28 de maig
-
Cultura i Mitjans El Tribunal Suprem no admet a tràmit el recurs de Transversal pel projecte museogràfic del Museu del Barroc
-
Cultura i Mitjans «L'alcova vermella» en ràdioteatre dona el tret de sortida als actes Balaguer
-
Cultura i Mitjans La basílica de la Seu presenta el primer cicle d'orgue Magí Pontí
-
Cultura i Mitjans L'Auditori de Sant Francesc es converteix en un plató cinematogràfic durant quatre setmanes