Fins al 25 de gener, és oberta la inscripció al curs d'història que organitza Òmnium Bages sobre La Catalunya Contemporània (1939-1980), a càrrec de l'historiador Daniel Diaz.
El resultat de la darrera Guerra Civil donà lloc a un règim dictatorial que durà entre 1939 i 1975 al qual hem convingut designar amb el nom de franquisme i que donà lloc a dues Catalunyes: la interior i l'exiliada. D'altra banda, el desmantellament del franquisme i l'establiment de la monarquia constitucional de Juan Carlos I i el restabliment de la Generalitat fou un procés complex i que topà amb moltes resistències.
Aquest nou curs -adreçat a un públic no especialista- analitzarà un període tan pròxim i tan llunyà alhora, en vuit sessions, que començaran el 25 de gener i es faran cada dimarts, de dos quarts de vuit a dos quarts de deu del vespre, a la seu d'Òmnium Cultural del Bages. L'import és de 50 euros (45 per als socis). Per a informació i inscripcions, cal adreçar-se a la secretaria d'Òmnium Bages, de dilluns a divendres, de dos quarts de vuit a dos quarts de nou del vespre, o bé a bages@omnium.cat (places limitades).
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de gener de 2011 a les 17:46
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Anna Ferrer inaugura la Fira Mediterrània de Manresa amb «Pa»
-
Cultura i Mitjans Alosa triomfa a la Fira Mediterrània amb el debut d'«El primer cant del matí», ja exhaurit
-
Cultura i Mitjans La Fira Mediterrània arrenca a Manresa amb teatre familiar i mirades sobre la memòria i el mite
-
Cultura i Mitjans Rodrigo Rodríguez Comos dona dues obres al Museu de Manresa que enriqueixen el fons artístic
-
Cultura i Mitjans Tina Araüna exposa «Matriu» al MoMa Espai Cultural de Manresa
-
Cultura i Mitjans Restauren quatre relleus històrics del Poble Vell de Súria per conservar el llegat del llinatge Cardona