Aquest diumenge es farà la visita 'Paisatge ignasians, els llocs que van inspirar Sant Ignasi a Manresa' a càrrec de l'historiador Jordi Piñero. E punt de trobada serà a l'entrada de la Cova de Sant Ignasi a les 9 del matí. Aquesta activitat està programada en el marc de les festes de Sant Ignasi, i compta amb la col·laboració de l'Oficina de Turisme de Manresa. És una activitat gratuïta.
La durada aproximada són 3 hores.
Es recomana anar calçat adequadament per caminar i prendre les mesures pertinents per protegir-se del sol. Les inscripcions es poden fer al telèfon 606 906 976 o al correu electrònic jorpinero@gmail.com
Experimentar i redescobrir el paisatge que va transformar sant Ignasi
Un itinerari per l'entorn de Manresa per experimentar i redescobrir els paisatges que van transformar sant Ignasi de Loiola durant la seva estada a Manresa l'any 1522. No és la típica visita a la Manresa ignasiana, sinó una proposta a mig camí entre una excursió i una meditació. Una excursió per l'entorn de Manresa recorrent el seu paisatge rocós i tel·lúric per poder entrar en contacte d'una manera profunda amb llocs sagrats com la Cova, la Creu del Tort, el Pou de Llum o el priorat de Sant Pau. Al llarg d'aquest l'itinerari s'intentarà copsar, d'una manera alhora intuïtiva i racional, quina va ser l'experiència de sant Ignasi en el context de la seva trajectòria vital i com va influir-hi el paisatge de Manresa i la muntanya de Montserrat. Descobrirem el poder transformador dels llocs i del paisatge a través, per exemple, del simbolisme de la cova i del pou. Descobrirem quin és potent magnetisme que té la muntanya de Montserrat i l'influx energètic que projecta sobre Manresa, el qual ha deixat petja no només en sant Ignasi; també en Joseph Beuys o, entre d'altres, els grans intel·lectuals del romanticisme alemany o els poetes de la Renaixença, com Verdaguer o Maragall. Recrearem l'experiència de sant Ignasi com un procés arquetípic de mort i renaixement, un procés d'autoconeixement que culmina en l'Exímia Il·lustració del Cardener, de la qual el sant va sortir transformat i renovat, i amb una idea clara del seu destí.
L'itinerari surt de la Cova i transcorre per la Creu del Tort, el convent de Santa Clara, el Pou de Llum (a la Balconada) el barri de Sant Pau, el camí de ribera del Cardener, el Pont Vell, les balmes sota la Torre de Santa Caterina i finalitza novament a la Cova.