«Per què no m'ho havies dit que era tant xulo?»

Publicat el 23 de febrer de 2012 a les 17:16

Per celebrar l'aniversari, des del Kursaal, es va crear un espectacle fet a mida amb la curiositat que gairebé res succeïa a l'escenari, sinó que l'acció ens convidava a passar per tots els racons i raconets dels budells del teatre: camerins, sales polivalents, lavabos o monta càrregues, entre d'altres.

Va ser fantàstic. Especialment divertit vaig trobar l'espectacle del monta càrregues, on grups de 16 persones entràvem a l'ascensor. Allà un estrafolari personatge ens recordava que havíem entrat en una màquina del temps. El monta càrregues ens va dur fins al cinquè pis. Allà es van obrir les portes d'un lateral i un breu esquetx ens va recordar els orígens d'aquest teatre. Les parades a cada pis servien per anar veient petits esquetxos que ens van ressumir la història del teatre fins a dia d'avui. Exquisit. Extraordinari. Com totes les accions que vam anar poder veient. I no només ho dic jo. Ho va dir també la meva filla, que després de muntar-me un drama perquè no volia venir amb mi a teatre em va acabar recordant que en un principi no em volia companyar perquè no "m'havies dit que aquest teatre era tant xulo".

El que puc anar a veure
Recordo molt una tarda de ja fa força anys. El meu bon amic Miquel Company ens demanava que anéssim a veure l'espectacle que havia creat la seva companyia "El cansancio" juntament amb dues persones més, un tal Berto Romero. L'obra es representava al pati d'un Kursaal encara lluny de rehabilitar-se. Ara el Berto és famós, llavors havien de buscar públic entre els amics. Aquell dia vaig riure molt. També ho he fet cada vegada que he anat a veure 'El Cansancio' i estic segur que tornaré a riure i força, aquesta vegada, després de molts anys de treball de la companyia, a la sala gran del teatre.

Amb l'arribada del mes de març serà el torn dels aficionats a la Sarsuela els que podran veure "Cançó d'amor i de guerra". Ens avisen des del Kursaal que aquesta sarsuela catalana es representarà en versió integra, "fet molt poc habitual".

L'AGENDA DEL KURSAAL
SALA GRAN
-Divendres 24 de febrer. Berto Romero. 20€. 21.30h. Teatre.
-Dissabte 25 i diumenge 26 de febrer. Forever young. 28€. Dissabte a les 18.00h i a les 22.15h i diumenge a les 18.00h. teatre.
-Dissabte 3 i diumenge 4 de març. Cançó d'amor i de guerra. 25€. 18.00h. Sarsuela.

SALA PETITA
-Dijous, 23 de febrer. Nit de Ràdio 2.0. 12€. 21.00h. Teatre
-Dijous, 1 de març. Manel Barceló. 12€. 21.00h. Teatre.
-Dissabte, 3 de març. Quartet Brossa. 10€. 19.30h. Música clàssica.