El ple de l'Ajuntament de Manresa d'aquest mes de maig, celebrat aquest dijous, ha iniciat l'expedient destinat a la concessió del títol de Manresana Il·lustre a la periodista i actriu manresana Maria Matilde Almendros Carcasona de qui enguany se celebra el centenari del seu naixement.
El plenari del mes vinent en podrá fer l'aprovació. S'espera que Almendros entri a formar part de la Galeria de manresanes i manresans il·lustres el mes d'octubre en un acte solemne que se celebrará al saló de sessions del consistori manresà.
Almendros va començar el seu camí professional a Ràdio Manresa i anys més tard aniria a Radio Nacional d'Espanya i Ràdio 4. En el món teatral començaria amb el teatre amateur a Manresa i més endavant a Barcelona on va estrenar obres com L'amor viu a dispesa de Josep Maria de Segarra.
En la celebració del centenari s'ha portat a terme un seguit d'actes. Aquest dimecres, 25 de maig, es farà una representación de Ràdioteatre al Teatre Kursaal de Manresa a la sala petita amb el Grup de teatre del Poble Nou de la ciutat que interpretarà L'hostal de la Glòria de Segarra i el 13 de juny s'inaugurarà l'exposició itinerant de l'artista al Col·legi de Periodistes de Barcelona.
Hores d'ara, un bon nombre d'entitats sardanistes, radiofòniques i teatrals s'han adherit al centenari de Maria Matilde Almendros Carcasona.
Primer pas per atorgar el títol de Manresana Il·lustre a Maria Matilde Almendros
El ple de Manresa ha iniciat l'expedient que s'aprovarà durant el plenari del mes de juny
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament rebutja una moció sobre el Club Patí Manresa que el govern desvincula de l'entitat Pere Fontanals
-
-
-
El PSC trenca el «cordó sanitari» a Vox i encén el ple de Manresa en proposar reformar el ROM Pere Fontanals
-
El govern afirma que mai no va autoritzar la inscripció «Boicot ICL» del mural de Bonavista Pere Fontanals
Publicat el
20 de maig de 2022 a
les 08:04
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Cal Gravat i Bufalvent celebraran les Festes d'Estiu amb revetlla, paella i espectacle
-
Cultura i Mitjans
La plaça Catalunya recuperarà la revetlla popular de Sant Joan amb sopar i música
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan 2026 al Bages: les millors revetlles, fogueres i activitats
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós reuneix experts per debatre el futur patrimonial de la Casa Figueras
-
Cultura i Mitjans
Un centenar de participants es reuneixen a Sant Joan en la Trobada de Lectura Fàcil
-
Cultura i Mitjans
El Centre de l'Aigua de Can Font celebra 20 anys amb prop de 90.000 visitants
