Ignasi Sala i Gemmà Solà, en representació de Fogons del Bages, han seleccionat unes receptes pensades per a que el Tomàquet de la Comarca en sigui el protagonista. Les van presentar en el showkooking organitzat per We Love Cooking i www.mengembages.coop en els actes de celebració de la primera Festa del Tomàquet del Bages, organitzada per l'Ajuntament de Manresa, mengemBages, Proper, tomating.com i amb el suport del Rebost del Bages, Diputació de Barcelona i la Xarxa Productes de la Terra.
Durant tot l'agost diferents restaurants del Bages se sumen a la festa posant el tomàquet bagenc com a protagonista de la seva carta. NacióManresa us ofereix una recepta de tomàquet cada dilluns i cada dijous d'aquest mes. Que aprofiti!
Tomàquet sec i confitat
Ingredients
- Tomàquet
- Sal
- Sucre
- Herbes aromàtiques
- Oli
Preparació
1- Escaldem els tomàquets, els pelem i traiem les llavors.
2- Els posem amb una safata per anar al forn.
3- Preparem una barreja d'una part de sal per la meitat de sucre, i en posem a sobre del tomàquets.
4- Ho enfornem a 120ºC fins que quedin secs.
5- Després ho envasem amb oli i herbes aromàtiques i ho coem al bany maria durant uns 12 minuts.
6- Deixem refredar.
ARA A PORTADA
Publicat el 16 d’agost de 2017 a les 22:00
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'Arxiu Municipal de Súria incorpora una col·lecció històrica gràcies a la donació de Manel Yagües
-
Cultura i Mitjans Publicat «El Llibre Vermell de Montserrat», un tresor únic de la música medieval revisat pel pare Gregori Estrada
-
Cultura i Mitjans Cineclub Manresa rep el Premi Nunes 2024 al millor fet cineclubista pel cicle Visuals
-
Cultura i Mitjans La Casa Museu Prat de la Riba de Castellterçol inicia un cicle de visites guiades
-
Cultura i Mitjans Sallent obre la Festa Major 2025 amb l'Esvalotada i el pregó del Club Natació ASFC
-
Cultura i Mitjans El «Centaures de la nit» de Marc Recha entra a Filmin i Prime Video