L'Ajuntament de Sallent, l'entitat Els Gegants i nans de Sallent i els centres educatius han engegat un nou projecte educatiu anomenat Gegants petits, un projecte ambiciós per tornar a regenerar la tradició gegantera amb força, fent créixer el sentiment de pertinença del territori a través de la cultura i la tradició. Un projecte que sorgeix després de la bona acollida i experiència de l'any passat amb el laboratori a Cal Carrera.
És per això, que des dels centres educatius han demanat als infants de 3r i 4t de primària com els agradaria que fossin els seus gegants, un que representi el Carnaval i l'altre les Enramades. De totes les propostes s'escolliran les millors idees per crear-los , i pel proper curs, un d'ells es farà realitat. A més, del 25 al 29 de març els nens i nenes de Sallent visitaran l'exposició i participaran de les activitats que l'entitat Els Gegants i Nans de Sallent i l'Escola de Música Cal Moliner els han preparat.
Tot aquest projecte culminarà amb l'Alça't una gran festa gegantera al carrer que recuperarà la Trobada de Gegants celebrada per darrera vegada l'any 2013. Alça't, dins el marc d'aquest projecte educatiu, és una festa que neix amb la voluntat de tenir continuïtat en els pròxims anys. El 30 i 31 de març hi han programades diverses activitats per a petits i grans com un concert de gralles, un taller de Gegants Infantils, cercaviles i mostres de balls.
ARA A PORTADA
-
-
-
El govern de Manresa respon a Junts que el relleu generacional al comerç ja ho cobreix Reempresa Pere Fontanals
-
L'Ajuntament de Manresa estudiarà crear un itinerari segur per a vianants entre Les Cots i els Dolors Pere Fontanals
-
El nou servei de bicicleta elèctrica compartida, el Baik, ja té cent persones preinscrites Pere Fontanals
Publicat el 21 de març de 2019 a les 12:06
Actualitzat el 21 de març de 2019 a les 12:10
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
L'Arxiu Municipal de Súria rep tres fotografies aèries històriques de gran format
-
Cultura i Mitjans
Canal Taronja emetrà per primer cop en directe la Cavalcada de Reis de Manresa
-
Cultura i Mitjans
Memòria.cat publica dues obres de teatre inèdites de Joaquim Amat-Piniella
-
Cultura i Mitjans
«Volem que la Cavalcada de Manresa sigui la millor de les comarques centrals»
-
Cultura i Mitjans
La Fira de Nadal i Entitats omple de vida el centre de Súria i reparteix els premis nadalencs
-
Cultura i Mitjans
La Diputació lliura a Sant Mateu de Bages el projecte per millorar l'accés al castell de Coaner
