El sector de la vinya i el vi de Catalunya ha estat tradicionalment masculí i masculinitzat en moltes de les seves vessants, i continua sent així malgrat que hi hagi cada cop més dones amb responsabilitat a la vinya, al celler, pensant els cupatges amb què elaboraran els seus vins, gestionant vendes i enviaments o divulgant les bondats de productes, marques i valors que defineixen un o altre projecte vitivinícola.
Incrementar aquesta visibilitat és encara una assignatura pendent en molts espais i és per aquest motiu que a Sant Fruitós de Bages, des del Museu de la memòria de la vinya i el vi, es vol donar continuïtat a una jornada que es va impulsar l'any passat i que precisament gira entorn de les Dones de vi.
La segona edició d'aquest esdeveniment tindrà lloc aquest dissabte 6 de maig a Sant Fruitós de Bages i farà de nou d'altaveu de pageses, enòlogues, sommeliers, distribuïdores i comunicadores d'arreu de Catalunya. Dones que a través de la conversa podran compartir reflexions i experiències entorn al vi, que farà de fil conductor i que convidarà a debatre temes com la pagesia, el relleu generacional, la conservació del paisatge i l'emergència climàtica. També sobre la revolució enològica que viu el país, els vins de mínima intervenció i els nous perfils de vins i consumidors o el valor de la comunicació i l'enoturisme, a més a més de la criança i la conciliació familiar.
L'acte serà conduït per la periodista i sommelier Ruth Troyano, acompanyada per la sommelier Clara Antúnez, qui dirigirà el tast de vins, i la periodista i directora de Vadevi.cat, Eva Vicens, qui farà el tancament de la jornada.
A l'àgora s'hi trobaran les veus de la consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de Catalunya, Teresa Jordà, de Maite Esteve de vins El Cep (DO Penedès), de Noemí Poquet del celler Molí de Rué (DO Tarragona), de Judith Sabaté del Portal de Montsant i Abadia de Poblet (DO Montsant), de Maria Barrena del celler Entre vinyes (DO Tarragona), de Marta Pairó del celler Pere Guardiola (DO Empordà), de Silvia Cullell, periodista i sommelier, i d'Alba Gracia, historiadora i directora del Centre d'interpretació La Malvasia de Sitges.
Totes elles són les dones de vi que a partir de les sis de la tarda, a l'exterior del Museu de la memòria de la vinya i el vi, compartiran una sobretaula amb els i les assistents a la trobada acompanyats d'un tast de vins de la DO Pla de Bages.
Sant Fruitós de Bages impulsa la segona edició de Dones de Vi
Enòlogues, sommeliers i comunicadores se citaran al municipi per reflexionar i debatre sobre reptes i oportunitats de present i futur
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de maig de 2023 a
les 16:30
Actualitzat el
03 de maig de 2023 a les
16:56
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Club dels Friki Books de Súria tanca el curs dels Premis Atrapallibres i Protagonista Jove
-
Cultura i Mitjans
Santpedor dona el tret de sortida a cinc dies de Festa Major amb més de 40 activitats
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós escull els cartells de la Festa Major i el Batibull d'aquest estiu
-
Cultura i Mitjans
El Festival Dimbaya omplirà la plaça Europa de Manresa amb cultura africana i afrobeat
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós declararà Can Figueras com a Bé Cultural d'Interès Local
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós acollirà dissabte l'espectacle de circ i humor «Antipasti»
