L'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages i el Festival de Cine de Derechos Humanos de Bolívia treballaran conjuntament per impulsar diferents accions per portar arreu la figura del santfruitosenc Lluís Espinal, a través d'iniciatives culturals i pedagògiques i amb el cinema com a fil conductor.
Aquesta setmana Humberto Mancilla, president de l'entitat Pukañawi, impulsora del festival cinematogràfic, s'ha reunit amb l’alcalde del municipi, Joan Carles Batanés, el regidor de cultura i patrimoni, Xevi Racero, i amb Valentí Oliveras, membre de la Comissió Lluís Espinal, per començar a teixir llaços i planificar accions conjuntes.
La primera de les accions que es realitzarà serà la col·laboració entre la localitat de Sucre (Bolívia) i Sant Fruitós de Bages durant la 19a edició del Festival Internacional de Cine de los Derechos Humanos de Bolivia que se celebrarà aquest mes d'agost. Aquesta unió tindrà la vista posada en el 2024, any del vintè aniversari d'aquest certamen, que vol celebrar a Sant Fruitós de Bages una mostra de cinema dedicada a Espinal.
Un altre de les iniciatives que s'ha acordat impulsar és la traducció al castellà del llibret educatiu sobre Lluís Espinal que va editar l'Ajuntament, per tal de poder-ne fer difusió als centres educatius del país sud-americà i alhora potenciar un intercanvi entre centres escolars per a compartir el treball fet.
El Festival Internacional de Cine de los Derechos Humanos té per objectiu difondre i promocionar treballs audiovisuals que defensin la humanitat i el diàleg intercultural. En el marc del Festival estan impulsant també el projecte Cineteca de Derechos Humanos – Escuela de la Naturaleza, una nova instal·lació que es construirà al municipi de Sucre, a Bolívia, amb l'objectiu de fer pedagogia i fer que l'accés a l'art cinematogràfic sigui un dret universal. Aquesta instal·lació comptarà amb una sala de cinema que portarà el nom de Lluís Espinal i es treballarà per tal que l'agermanament entre ambdós municipis es doni a conèixer.
Totes les iniciatives sorgides d'aquesta trobada es traslladaran a la Comissió Lluís Espinal, com a tret de sortida per a començar a treballar en aquesta unió.
Sant Fruitós estreny llaços amb Bolívia per difondre la figura de Lluís Espinal
L'associació Pukañawi i l'Ajuntament impulsaran projectes d'intercanvi cultural i pedagògic sobre l'il·lustre santfruitosenc
Ara a portada
-
-
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Societat «No és fàcil sortir de l'anonimat, però teníem clar que aquest llibre el fèiem en un sentit col·lectiu» Aina Font Torra
-
Economia L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes Redacció
Publicat el 09 de juliol de 2023 a les 14:49
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Els infants de les escoles de Sant Fruitós gaudeixen d'una matinal de contes durant Sant Jordi
-
Cultura i Mitjans Manresa bull d'activitat en una diada de Sant Jordi amb bones expectatives
-
Cultura i Mitjans Toni Soler debat sobre Jordi Pujol en una projecció especial de «Parenostre» al Bages Centre
-
Cultura i Mitjans Una experimentació explora la condició d'«escut còsmic» de la Muntanya de Sal de Cardona