Coincidint amb la diada de Sant Jordi, l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages presenta el conte Sala i Ricardis i les fàbriques tèxtils. Aquesta 13ena edició ens remunta a mitjans del segle XX, quan les fàbriques tèxtils a Sant Fruitós de Bages eren el motor industrial i econòmic més important del municipi. A través de les aventures de Sala i Ricardis, els nobles fundadors de Sant Benet de Bages, els infants coneixen, edició rere edició, la història del seu municipi. En aquest cas, apareixen 2 nous personatges que els més xics ja coneixen de la Festa Major Infantil del municipi: el Fruitós, el pagès i la Nita la teixidora. Aquest seria el matrimoni típic i més habitual al municipi des de finals segle XIX fins quasi la primera meitat del Segle XX.
Com a novetats d'enguany destaca la narració del conte a càrrec de Maria Navarrete. La representació es durà a terme aquest divendres 22 d'abril a les 7 de la tarda. Després de la narració, els santfruitosencs creadors del conte (Rosa Camprubí, Galdric Sala i Pep Creus) explicaran als assistents com ha estat el procés creatiu del conte i faran signatures a tothom qui ho desitgi.
L'altra novetat destacada d'aquest any és que s'ha editat una edició reduïda de la història amb els dibuixos preparats per ser pintats pels més petits.
Els exemplars disponibles es podran adquirir el dia de la presentació i posteriorment a l'àrea de cultura de l'Ajuntament, a la llibreria Ferrer de Sant Fruitós de Bages i a Món Sant Benet.
Sant Fruitós posa a la venda «Sala i Ricardis i les fàbriques tèxtils»
L'Ajuntament edita el 13è volum de la col·lecció Sala i Ricardis i transporta els personatges a l'època d'esplendor al municipi de les fàbriques tèxtils
ARA A PORTADA
-
-
Un gimnasta de l'Egiba es converteix en el primer de la història de l'Estat a executar un triple mortal en terra Pere Fontanals
-
«Estem destrossades psicològicament. L'administració pot evitar molt patiment a les desnonades» Pere Fontanals
-
-
La jutgen per estafar més de 30.000 euros a un home que estava ingressat a Sant Joan de Déu Pere Fontanals
Publicat el 22 d’abril de 2016 a les 02:13
Actualitzat el 22 d’abril de 2016 a les 02:16
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'empresa manresana Crostars Aerial Shows enlluerna Barcelona amb 400 drons
-
Cultura i Mitjans L'UCE clourà a Manresa amb una mirada crítica i plural sobre el sistema educatiu
-
Cultura i Mitjans Vuitanta alumnes reben el diploma dels cursos de català del CNL Montserrat a Manresa
-
Cultura i Mitjans Ariadna Torres guanya el Premi Biennal TAVCC | el Casino amb una instal·lació poètica sobre els solars buits de Manresa
-
Cultura i Mitjans La Taula del Foment de l'Ús Social del Català a Manresa reuneix 60 agents per revertir la regressió lingüística
-
Cultura i Mitjans El conte bagenc «Petits herois del medi ambient» arriba a 2.000 famílies