El festival Adifolk, que se celebra enguany del 3 al 12 de setembre a diferents municipis del territori català, serà a Sant Fruitós de Bages el dissabte 4 de setembre, a partir de 2/4 de 8 del vespre, sota el Cobert de la Màquina de Batre.
Aquesta 49a edició d'aquestes jornades folklòriques portarà al municipi l'actuació del grup internacional de l'Equador Sentimiento Andino Internacional Humano Artístico Saihua.
Aquesta formació va néixer ara fa vint anys amb l'objectiu de promoure i difondre els costums i les manifestacions artístiques de l'Equador a través de la dansa. Les danses de Saihua estan plenes de color i alegria, impregnades de la gràcia i la idiosincràsia dels pobles equatorians, en elles es reflecteixen els diversos aspectes de la cultura andina. Tots els balls són en agraïment a la terra, la lluna, el sol, i als quatre elements naturals: aigua, aire, foc i terra, ja que s'entenen com Déus que donen vida i força.
Acompanyaran a l'actuació d'aquesta formació l'esbart Som Riu d'Or i els Geganters i Grallers de Sant Fruitós de Bages. L'acte és gratuït, però cal reservar prèviament una invitació a través d'aquest enllaç.
En el marc de l'Adifolk, Sant Fruitós de Bages també serà present en el 33è Aplec Internacional 2021 que se celebrarà els dies 24, 25 i 26 de setembre a l'Alguer, en el marc de les Festes de Sant Miquel, patró de la ciutat. En aquesta edició hi actuaran l'esbart Som Riu d'Or, com a entitat convidada, i també hi seran presents l'alcaldessa de Sant Fruitós de Bages, Àdria Mazcuñan i la regidora de Cultura, Laia Feliu.
En aquesta edició 2021, Sant Fruitós de Bages recupera la seva participació en l'Adifolk, després de tretze anys de no ser-hi present, per tal de donar impuls i visibilitat a la cultura popular del municipi. Sant Fruitós de Bages va participar en l'Adifolk de forma ininterrompuda des de l'any 1988 fins al 2008. Justament en aquesta edició el municipi va ser la seu de l'acte de cloenda de la 36a edició de les jornades.
El Festival Adifolk va néixer l'any 1972 amb l'objectiu de potenciar i dinamitzar la cultura popular del nostre país i per donar a conèixer a Catalunya el folklore d'altres indrets del món, mitjançant diferents intercanvis culturals. Enguany participen en aquestes jornades, a banda de les formacions catalanes, la República de Calmúquia, Macedònia del Nord, Ucraïna i Equador.
Sant Fruitós serà un dels escenaris de les 49es Jornades Internacionals Folklòriques de Catalunya
Cultura i Mitjans
El municipi recupera la participació en el festival després de tretze anys de no prendre-hi part
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages lidera el creixement econòmic de la Catalunya Central i supera la mitjana catalana Pere Fontanals
-
-
Successos A judici un home acusat d'una agressió sexual a una menor a Castellbell i el Vilar Pere Fontanals
-
Economia La UPC Manresa entra al top 100 mundial en Enginyeria Minera i Recursos Minerals Pere Fontanals
-
Societat Un fons voltor intenta desnonar una família de Manresa amb un menor a càrrec Pere Fontanals
Publicat el
27 d’agost de 2021 a
les 14:11
Actualitzat el
27 d’agost de 2021 a les
14:21
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós de Bages obre el cicle CineXic amb «El Grúfal i la filla del Grúfal»
-
Cultura i Mitjans
Strombers actuarà a la Sala Stroika de Manresa dins del cicle Directes Estrella Damm 150
-
Cultura i Mitjans
Súria diu adéu a la Biblioteca del carrer Tarragona amb emotivitat i il·lusió per la nova Califòrnia
-
Cultura i Mitjans
Cafè Trio arriba a les dues dècades de música amb entrades exhaurides a la sala petita del Kursaal
-
Cultura i Mitjans
El Documental del Mes projecta «Les culpables» aquest dijous a l'Espai Plana de l'Om
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal obre la programació de Gent Gran amb la comèdia «Els bojos del bisturí»
