La Cavalcada de Reis de Sant Joan de Vilatorrada d'enguany comptarà amb un petit gest solidari amb tots aquells infants que pateixen el Trastorn d'Espectre Autista (TEA). Durant un tram del recorregut, concretament a la plaça de l'Església, no hi haurà música a les carrosses. Es tracta d'una iniciativa que té com a objectiu que els nens i nenes amb aquestes necessitats especials puguin gaudir també de l'arribada de Ses Majestats d'Orient al municipi.
L'alcalde de Sant Joan de Vilatorrada, Jordi Solernou, explica que tot va sorgir "fa unes setmanes, quan pares i mares que tenen infants amb TEA del municipi van posar-se en contacte amb nosaltres per proposar diverses accions que puguin ser inclusives, com aquesta". Solernou assegura que "una de les idees era poder fer un tram sense música, per ajudar als nens i nenes amb aquesta necessitat a poder viure la màgia dels Reis d'Orient. Vam creure oportú posar en contacte a l'Associació de la Cavalcada de Reis amb les famílies, per tal de poder coordinar millor quina acció dur a terme". L'alcalde considera que "només es tracta d'un petit gest" i que l'objectiu és continuar duent a terme "accions per a fer de Sant Joan de Vilatorrada un municipi més inclusiu, amb les persones amb TEA i amb altres necessitats especials".
Sant Joan de Vilatorrada ha viscut de dos dies de Campament Reial com a preludi de la cavalcada d'enguany. Els infants del municipi han fet un recorregut màgic al voltant del Mas Llobet per viure la màgia de Nadal i poder entregar la carta al Fumera, el missatger de Ses Majestats els Reis d'Orient.
Sant Joan farà un tram de la Cavalcada sense música per als infants amb autisme
Els infants amb TEA podran també gaudir de la Cavalcada en un context favorable per a ells
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de gener de 2023 a les 19:20
Actualitzat el 04 de gener de 2023 a les 19:27
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Castellbell i el Vilar bateja l'arxiu municipal amb el nom de Joan Valls i Pueyo
-
Cultura i Mitjans L'acadèmia de música Musilloc es transforma en un coworking de música i teatre
-
Cultura i Mitjans L'Aplec del Grau de Fals celebra el mig segle de recuperació del Ball de l'Almorratxa
-
Cultura i Mitjans Cardona reforça la seva projecció internacional amb la Ruta Europea del Patrimoni de la Sal
-
Cultura i Mitjans El Museu del Barroc de Catalunya, a les proves de selectivitat
-
Cultura i Mitjans L'Escola Puigberenguer de Manresa guanya el Premi La Ciència i els Infants d'UManresa