A Sant Salvador de Guardiola la nit més curta de l'any ha començat amb l'encesa de la foguera de Sant Joan a l'exterior del pavelló poliesportiu. Un foc que s'ha encès amb la Flama del Canigó que han portat corredors locals fent relleus des de Salelles a través de la carretera vella d'Igualada. Malgrat la calor, han estat una quinzena els valents que s'han atrevit a superar aquest repte. L'últim tram, ja dins del poble, estava reservat als atletes més petits, que han portat la flama fins a l'Ajuntament on ha estat rebuda per l'alcalde, regidors i públic en general. Les associacions de veïns del Calvet i de Salelles, a més del Cercle Cultural La Guíxola i els Amics del Retaule de Salelles, han pogut recollir el seu propi fanalet de Sant Joan.
Ja al vespre no ha faltat el tradicional sopar popular de carmanyola amb acompanyament musical a la zona exterior del pavelló municipal. A la pista Francesc Andreu Álvarez del Calvet també hi ha hagut revetlla popular això sí, sense foguera. La població ha seguit el ban municipal de no llançat coets i anar amb cura amb els petards.
Fins aquest dia 24 al vespre es pot participar al concurs d'Instagram de Sant Joan. Per participar-hi només farà falta fer-se seguidor del compte oficial d'Instagram de l'Ajuntament i penjar a la popular xarxa social una fotografia relacionada amb la Flama del Canigó, amb l'etiqueta #Guardiolateflama. El guanyador del concurs, que es coneixerà el 26 de juny, rebrà com a premi un lot de productes de proximitat i que la seva foto sigui la imatge del cartell de Sant Joan de l'any vinent.
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de juny de 2017 a les 17:42
Actualitzat el 24 de juny de 2017 a les 17:47
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'UCE clourà a Manresa amb una mirada crítica i plural sobre el sistema educatiu
-
Cultura i Mitjans Vuitanta alumnes reben el diploma dels cursos de català del CNL Montserrat a Manresa
-
Cultura i Mitjans Ariadna Torres guanya el Premi Biennal TAVCC | el Casino amb una instal·lació poètica sobre els solars buits de Manresa
-
Cultura i Mitjans La Taula del Foment de l'Ús Social del Català a Manresa reuneix 60 agents per revertir la regressió lingüística
-
Cultura i Mitjans El conte bagenc «Petits herois del medi ambient» arriba a 2.000 famílies
-
Cultura i Mitjans Manresa ret homenatge a Assumpció Balaguer en l'any del seu centenari