A Sant Salvador de Guardiola la nit més curta de l'any ha començat amb l'encesa de la foguera de Sant Joan a l'exterior del pavelló poliesportiu. Un foc que s'ha encès amb la Flama del Canigó que han portat corredors locals fent relleus des de Salelles a través de la carretera vella d'Igualada. Malgrat la calor, han estat una quinzena els valents que s'han atrevit a superar aquest repte. L'últim tram, ja dins del poble, estava reservat als atletes més petits, que han portat la flama fins a l'Ajuntament on ha estat rebuda per l'alcalde, regidors i públic en general. Les associacions de veïns del Calvet i de Salelles, a més del Cercle Cultural La Guíxola i els Amics del Retaule de Salelles, han pogut recollir el seu propi fanalet de Sant Joan.
Ja al vespre no ha faltat el tradicional sopar popular de carmanyola amb acompanyament musical a la zona exterior del pavelló municipal. A la pista Francesc Andreu Álvarez del Calvet també hi ha hagut revetlla popular això sí, sense foguera. La població ha seguit el ban municipal de no llançat coets i anar amb cura amb els petards.
Fins aquest dia 24 al vespre es pot participar al concurs d'Instagram de Sant Joan. Per participar-hi només farà falta fer-se seguidor del compte oficial d'Instagram de l'Ajuntament i penjar a la popular xarxa social una fotografia relacionada amb la Flama del Canigó, amb l'etiqueta #Guardiolateflama. El guanyador del concurs, que es coneixerà el 26 de juny, rebrà com a premi un lot de productes de proximitat i que la seva foto sigui la imatge del cartell de Sant Joan de l'any vinent.
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de juny de 2017 a
les 17:42
Actualitzat el
24 de juny de 2017 a les
17:47
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Un conte infantil impulsa el coneixement de la col verda manresana a escoles del Bages
-
Cultura i Mitjans
DirVersos celebrarà la seva 50a sessió amb una jam poètica musical a Manresa
-
Cultura i Mitjans
El MoMa Espai Cultural presenta 18 tallers culturals per a adults per a la primavera
-
Cultura i Mitjans
Manresa consolida el foment del català amb resultats visibles en comerç, joventut i administració
-
Cultura i Mitjans
Althaia commemora el 8-M amb una exposició de Foto Art Manresa i la lectura d'un manifest
-
Cultura i Mitjans
Maria Nicolau tancarà les Jornades Gastronòmiques del Camí Ignasià a Manresa
