Els ajuntaments de Sant Vicenç de Castellet i Castellbell i el Vilar han donat el tret de sortida a la commemoració del centenari del naixement del músic bagenc Francesc Vila Gimferrer. Nascut a Castellbell i el Vilar l'any 1922, és considerat un dels grans mestres del cant coral de Catalunya i ha estat un destacat compositor amb més de mig miler de cançons pròpies.
Vila va ser un dels fundadors de l'Escola Municipal de Música de Sant Vicenç de Castellet i va dirigir també la Capella de Música Burés, a Castellbell i el Vilar. El músic, pedagog i compositor va morir l'any 2011 a l'edat de 89 anys.
[h3]Any Francesc Vila[/h3]
La regidories de Cultura dels ajuntaments de Sant Vicenç de Castellet i Castellbell i el Vilar han col·laborat per planificar els detalls d'una programació especial aquest 2022 que ha començat amb la seva presentació, aquest dissabte al migdia, a l'Auditori Maria Carme Grauvilardell, a l'Espai Ateneu. Els actes continuaran a l'abril amb la interpretació de la cantata de Sant Jordi composada per l'homenatjat i amb lletra de Dolors Botines a les escoles del Bages Sud i amb la interpretació de les peces de Francesc Vila per part dels alumnes de l'Escola de Música de Sant Vicenç de Castellet, a final de curs.
Més enllà de l'àmbit pedagògic, el municipi programarà una exposició que recordarà la figura de Francesc Vila a la tardor. En paral·lel, durant tot l'any hi haurà concerts amb la seva música com a element protagonista. Els concerts al voltant de la seva obra musical, coral i instrumental i el concert participatiu de Nadal, Llum i Misteri, respectivament, portaran el segell de les peces de l'homenatjat.
Francesc Vila Gimferrer va ser fill predilecte de Castellbell i el Vilar i l'any 2004 va ser reconegut amb el premi Bages de Cultura que atorga Òmnium Cultural. L'homenatjat va exercir una important trajectòria ensenyant música a diferents escoles de Catalunya i va publicar els llibres Música per a infants i Contes musicats.
En el marc del tret de sortida d'aquesta commemoració centenària han actuat els grups de la Coral Talamanca, la Coral Nou Horitzó i també ha participat la presidenta de la Federació Catalana d'Entitats Corals (FCEC) Montserrat Cadevall.
La commemoració del centenari del naixement de Francesc Vila compta amb la col·laboració de la Federació Catalana d'Entitats Corals.
Sant Vicenç i Castellbell inicien la commemoració del centenari del músic Francesc Vila
Cultura i Mitjans
Nascut a Castellbell i el Vilar l'any 1922, va ser fundador de l'Escola Municipal de Música de Sant Vicenç de Castellet i ha estat reconegut com un dels grans mestres del cant coral a Catalunya
ARA A PORTADA
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
-
Economia Aigües Manresa tanca l'exercici 2025 amb 26,9 milions de facturació i una forta aposta digital Pere Fontanals
-
Successos La Fiscalia arxiva la denúncia contra l'Ajuntament de Castellbell pel cas del Mas Brunet Redacció
Publicat el
19 de febrer de 2022 a
les 12:21
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major de Sant Joan de Vilatorrada tanca amb milers de participants i un gran ambient
-
Cultura i Mitjans
El 7 de Tapes i 7 de Vins torna al Bosquet de Sant Fruitós amb gastronomia i vins de proximitat
-
Cultura i Mitjans
El Festival Test portarà 14 microespectacles a Artés, Avinyó i Gironella en la seva 11a edició
-
Cultura i Mitjans
La Coral Escriny culminarà la temporada amb una gira i dos concerts a Viena
-
Cultura i Mitjans
Miki Núñez i Electrobacasis, plats forts de la Festa Major de Sant Vicenç de Castellet
-
Cultura i Mitjans
Castelltallat oferirà un taller per aprendre a llegir el cel en un dels millors cels nocturns
