
Aquest cap de setmana s'ha celebrat la IV Edició del Campionat de Llaurada de les comarques de Barcelona a Sant Vicenç de Castellet. Anteriorment s'havia fet la tercera edició a Moià, la segona a Casserres i la primera a Callús. En les pròximes edicions es vol consolidar esdeveniment a sant Vicenç de Castellet i fer-ne un punt de referència de la pagesia.
Durant els dos dies hi havia exposats 80 tractors, entre els quals el tractor més antic cedit pel Museu del tractor d'època de Castellbisbal, era un tractor que funcionava amb vapor (com les antigues locomotores) de la marca American Abell, amb 22HP de potència fabricat a Toronto (Canada) aproximadament l'any 1898. A part del tractor de vapor també es podia gaudir d'autèntiques joies del 1920 com un Lanz de Foc Hr-2 "gross-Bulldog" o un John Deere model D. També s'hi podien torbar tractors fabricats a arreu del món , com un Ursus Polonès o un Solé Diesel fabricat a Martorell.
A l'exposició també hi havia exposats motors estàtics d'època. Eren motors que es feien servir per fer anar petits tallers, abans de que se substituïssin per motors elèctrics. El motor estàtic més gros exposat ha estat el de la Maquinaria Campllong, de 35 cv de la marca Crossley model O 117, dièsel fabricat l'any 1930.
Durant el cap de setmana hi havia una fira comercial del sector amb els següents expositors: Grues Rubió Pubill, Agrícola Fargas SL, Maquinaria Agrícola Puig SL, Tallers Bascomte SL, Torras Maquinaria Agrícola, Quicu Serveis Agrícoles i Industirals, Explotacions forestals La Serra del Teix, Celler Cooperatiu Salelles SCCL, Agroxarxa i Unió de Pagesos.
El dissabte va ser ple d'activitats. Al mati es va fer la batuda amb 2 maquines, una Battla Gerona que la feia anar el tractor de vapor, i una Hern amb un Froson Major. Després de fer un bon àpat per dinar gracies a MG Búfalos Bages, a la tarda es va fer una demostració de feines agrícoles amb tractors i una demostració de força arrossegant rocs amb la col·laboració d'Excavacions Montserrat SL. A mitja tarda es van subhastar 3 tractors d'època, tots 3 en condicions de treballar, tot i el desgast que s'hi podia veure. Per acabar la festa es va fer una llarga marató de ball Country a càrrec dels alumnes de l'Escola de Country.
Diumenge es va fer l'acte principal: el Campionat de llaurada, el guanyadors van ser:
Primer Lloc: Toni Torras
Segon Lloc: Josep Maria Llorens
Tercer Lloc: Josep Maria Prat
Des de l'associació Amics del Tractor d'Època del Bages, s'ha volgut traslladar un agraïment a l'Associació de Llauradors Professionals de Girona, a l'ajuntament de Sant Vicenç de Castellet i a l'ajuntament de Castellbell i el Vilar.