Santpedor acollirà el proper diumenge la festa dels Tres Tombs, amb motiu de Sant Antoni. Els carrers del poble tornaran a ser l'escenari de la desfilada de carruatges tradicionals, que reuneix aficionats als cavalls i als carruatges de tota la comarca.
La festa de Sant Antoni, organitzada per l'associació Equiset i amb la col·laboració de l'Ajuntament, començarà a les 9 del matí amb un esmorzar popular a la plaça del Sindicat previ a la concentració de cavalls i carruatges. A 3/4 de 12 del migdia hi haurà repic de campanes per part de les campaneres de Santpedor i a 1/4 d'1 començarà la cercavila, amenitzada pels Batuk d'Or i Tabarreta, i que transcorrerà pel carrer del Vall, la plaça de l'Església, la plaça de la Font, el carrer Passeig i la Muralla de Manresa. A la tarda Cal Llovet acollirà un concert amb el Duet Andreus.
Històricament la festa es fa amb motiu de la diada de sant Antoni Abat, a qui la tradició atorga el patronatge dels animals útils per a les feines del camp. També és el patró dels gremis de traginers; per això, en honor seu, es fan a tot el país els tradicionals Tres Tombs, en què el sant beneeix les cavalleries i presideix les cavalcades.
Santpedor celebrarà aquest diumenge els Tres Tombs
Cultura i Mitjans
A partir de les 9 del matí amb l'esmorzar popular i amb la cercavila al migdia
ARA A PORTADA
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Successos Tallen el carrer Vilanova de Manresa mentre es valora el risc d'esfondrament d'un edifici Pere Fontanals
-
-
Política Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
22 de febrer de 2023 a
les 20:06
Actualitzat el
22 de febrer de 2023 a les
20:13
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Artés celebrarà una nova audició de sardanes aquest dissabte
-
Cultura i Mitjans
Sis anys sense Lluís Calderer: 16 vídeos recuperen una entrevista sobre la seva trajectòria cívica i cultural
-
Cultura i Mitjans
L'itinerari del Camí Oliba per Viladordis protagonitzarà la nova caminada Bages-Geoparc
-
Cultura i Mitjans
L'Orfeó Manresà celebrarà 125 anys d'història amb una vintena d'actes i un gran espectacle final
-
Cultura i Mitjans
Voilà al Cobert torna a Sant Fruitós amb un cap de setmana de música i gastronomia
-
Cultura i Mitjans
La Fira de Sant Miquel tornarà a omplir Santpedor d'activitats populars, cultura i productes ecològics
