Els gegants ballen en la celebració de Santa anna a Santpedor. Foto: Xavier Sucarrats
Santpedor continua amb la seva aposta per mantenir i potenciar les seves tradicions. Una d'elles és el culte a la seva patrona, Santa Anna. Aquesta festivitat s'ha potenciat des de l'any passat per convertir-se en un acte molt concorregut. El punt fort va ser el traspàs de la bandera de la vila que ha passat del Grup Sardanista al Centre Excursionista 2x2. Aquesta darrera entitat serà l'encarregada de portar-la avui en romeria fins l'església de Claret. La tocada de flabiol dels segadors de Santpedor, una ofrena floral a mossèn Joan, la ballada de gegants, unes danses a ritme d'acordió i l'exhibició de l'escola de ball Grand'Allegro van completar celebrats a la vigília.
Els actes es completen avui dimarts amb la típica caminada fins a Santa Anna des de l'ermita de Sant Francesc, un cop els grallers hagin despertat el poble amb les matines. Per a la gent amb problemes de mobilitat que desitgi assistir-hi s'ha habilitat un tren que sortirà de Cal Llovet i que podrà ser utilitzat per tothom a la tornada.
Els vots a Santa Anna tenen el seu origen el 1507 com a agraïment per haver alliberat Santpedor de la terrible pesta bubònica. El vot va ser instituït per acord del Consell General de la Vila i de la comunitat parroquial.
Santpedor renova un any més el vot a Santa Anna
Cultura i Mitjans
El fet té els seus orígens en el 1507
ARA A PORTADA
-
Successos Llibertat vigilada per als altres dos menors detinguts per l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Un miler de persones torna a dir prou a la inseguretat a Manresa després del crim de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Successos Les vides desestructurades de Pere i Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
Societat Els moviments socials de Manresa proposen respostes comunitàries davant la violència Pere Fontanals
-
Societat La macroassemblea de docents del Bages vota per unanimitat continuar les mobilitzacions Pere Fontanals
Publicat el
25 de juliol de 2011 a
les 23:09
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
L'Associació Contra el Càncer de Manresa exposarà una cinquantena de pintures
-
Cultura i Mitjans
El Bages reivindica la pedra seca com a inspiració per a l'arquitectura del futur
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós viu una tarda de folklore internacional amb el grup polonès Przygoda
-
Cultura i Mitjans
Una trentena de persones descobreix de nit els atractius del Poble Vell de Súria
-
Cultura i Mitjans
Quatre propostes de ball participatiu prendran part en l'Humus Mediterrani 2026 a Manresa
-
Cultura i Mitjans
La Fumera torna a Sallent del 9 al 14 de setembre amb sis dies de festa
