Els gegants ballen en la celebració de Santa anna a Santpedor. Foto: Xavier Sucarrats
Santpedor continua amb la seva aposta per mantenir i potenciar les seves tradicions. Una d'elles és el culte a la seva patrona, Santa Anna. Aquesta festivitat s'ha potenciat des de l'any passat per convertir-se en un acte molt concorregut. El punt fort va ser el traspàs de la bandera de la vila que ha passat del Grup Sardanista al Centre Excursionista 2x2. Aquesta darrera entitat serà l'encarregada de portar-la avui en romeria fins l'església de Claret. La tocada de flabiol dels segadors de Santpedor, una ofrena floral a mossèn Joan, la ballada de gegants, unes danses a ritme d'acordió i l'exhibició de l'escola de ball Grand'Allegro van completar celebrats a la vigília.
Els actes es completen avui dimarts amb la típica caminada fins a Santa Anna des de l'ermita de Sant Francesc, un cop els grallers hagin despertat el poble amb les matines. Per a la gent amb problemes de mobilitat que desitgi assistir-hi s'ha habilitat un tren que sortirà de Cal Llovet i que podrà ser utilitzat per tothom a la tornada.
Els vots a Santa Anna tenen el seu origen el 1507 com a agraïment per haver alliberat Santpedor de la terrible pesta bubònica. El vot va ser instituït per acord del Consell General de la Vila i de la comunitat parroquial.
Santpedor renova un any més el vot a Santa Anna
El fet té els seus orígens en el 1507
ARA A PORTADA
-
-
Del Bloody Mary al coulant: el tomàquet inspira el sopar de temporada d'estiu a Manresa Pere Fontanals
-
La torre mil·lenària de Manresa que no has vist mai (i que pot desaparèixer per sempre) Pere Fontanals
-
-
Gran actuació dels atletes bagencs a la primera jornada del Campionat de Catalunya absolut Pere Fontanals
Publicat el 25 de juliol de 2011 a les 23:09
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Sant Fruitós convoca el primer concurs de fotografia per il·lustrar el calendari de 2026
-
Cultura i Mitjans L'Arxiu Municipal de Súria rep el fons de l'Associació de Veïns de Salipota, pionera al municipi
-
Cultura i Mitjans Sons de la Mediterrània ja té finalistes: Ani in the Hall, Júlia Cruz i Sorguen
-
Cultura i Mitjans La Plaça de Nadal 2025 tornarà a Sant Domènec
-
Cultura i Mitjans La Festa Major de Sant Vicenç de Castellet es tanca amb èxit de participació i bon ambient
-
Cultura i Mitjans L'exposició «Emocions capturades» omple la Biblioteca del Casino d'art i barri