Aquest dissabte es presentarà al Centre d’Art Contemporani i Sostenibilitat (CACiS) del Font de la Calç de Calders la primera fase de la recerca artística al voltant de la muntanya de runam salí del Cogulló de Sallent, titulada, Anatomia d'un paisatge capgirat, que ha anat a càrrec de Jordi Mas Balado. El CACiS acollirà aquesta mostra que constarà d'una presentació i d'una conversa posterior a les mateixes instal·lacions del centre d'art. L'horari està previst de 12 a 2 del migdia.
A partir de la recerca en la noció de meteorologia corporal que desenvolupa Jordi Mas Balado, es posa en relació el fenomen de la muntanya del runam salí de Sallent amb la exploració i creació coreogràfica. En aquest sentit, es podrá veure un treball videogràfic filmat per l'artísta visual Marina Tsartsara.
En l'observació d'un cas concret de màxima pressió ambiental, com aquest, es vol reflexionar un qüestionable estat de salut de la conca del riu Llobregat, reinterpretant les relacions d'afectivitat i fent una diagnosi transdisciplinar.
El diàleg posterior a la presentació hi intervindran, el geòleg i assagista Daniel Barbé, juntament amb Annelies Broekman, com a membre de la Taula del Llobregat i investigadora sobre polítiques públiques en la gestió de l'aigua, i finalment Rosa Cerarols, geògrafa cultural i membre fundadora del projecte multidisciplinari Konvent, de creació artística i foment del territori.
Se'n pot fer art del runam salí del Cogulló?
Cultura i Mitjans
El CACiS de Calders acollirà dissabte la presentació i diàleg de la recerca artística "Anatomia d'un paisatge capgirat", de Jordi Mas Balado
ARA A PORTADA
-
Economia De 190.000 a 475.000 euros sense posar-hi ni un totxo: el «negoci» de l'habitatge al cor de Manresa Pere Fontanals
-
Esports Laia Font acaba 12a individual a l'Europeu i Espanya es classifica per a la final per equips Pere Fontanals
-
Economia CGT i ASB denuncien ERTO al sector carni del Bages arran de la pesta porcina Pere Fontanals
-
Societat Cardona presenta un projecte de 10,5 milions d'euros per revitalitzar el nucli antic amb el Pla de Barris Pere Fontanals
-
Publicat el
16 de desembre de 2022 a
les 17:46
Actualitzat el
16 de desembre de 2022 a les
17:51
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Miki Núñez encapçalarà la Nit de l'Empalme de la Festa Major de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Navarcles concentra aquest cap de setmana els actes de la Festa Major
-
Cultura i Mitjans
Moià afronta el cap de setmana gran de la Festa Major amb Els Catarres i cultura popular
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós acollirà una actuació de folklore polonès en les 54es Jornades Internacionals
-
Cultura i Mitjans
Ja es poden consultar els guanyadors per veure la Festa Major de Manresa des dels balcons
-
Cultura i Mitjans
Cardona recupera els orígens de la Festa Major en el cartell de l'edició del 2026
