Aquest dissabte es presentarà al Centre d’Art Contemporani i Sostenibilitat (CACiS) del Font de la Calç de Calders la primera fase de la recerca artística al voltant de la muntanya de runam salí del Cogulló de Sallent, titulada, Anatomia d'un paisatge capgirat, que ha anat a càrrec de Jordi Mas Balado. El CACiS acollirà aquesta mostra que constarà d'una presentació i d'una conversa posterior a les mateixes instal·lacions del centre d'art. L'horari està previst de 12 a 2 del migdia.
A partir de la recerca en la noció de meteorologia corporal que desenvolupa Jordi Mas Balado, es posa en relació el fenomen de la muntanya del runam salí de Sallent amb la exploració i creació coreogràfica. En aquest sentit, es podrá veure un treball videogràfic filmat per l'artísta visual Marina Tsartsara.
En l'observació d'un cas concret de màxima pressió ambiental, com aquest, es vol reflexionar un qüestionable estat de salut de la conca del riu Llobregat, reinterpretant les relacions d'afectivitat i fent una diagnosi transdisciplinar.
El diàleg posterior a la presentació hi intervindran, el geòleg i assagista Daniel Barbé, juntament amb Annelies Broekman, com a membre de la Taula del Llobregat i investigadora sobre polítiques públiques en la gestió de l'aigua, i finalment Rosa Cerarols, geògrafa cultural i membre fundadora del projecte multidisciplinari Konvent, de creació artística i foment del territori.
Se'n pot fer art del runam salí del Cogulló?
Cultura i Mitjans
El CACiS de Calders acollirà dissabte la presentació i diàleg de la recerca artística "Anatomia d'un paisatge capgirat", de Jordi Mas Balado
ARA A PORTADA
-
Successos Sis contenidors incendiats en només deu minuts en un barri de Manresa en una nova tarda de focs Pere Fontanals
-
Successos Dos incendis de vegetació en poques hores cremen 1.500 metres quadrats a Sant Fruitós Redacció
-
Societat La Festa Intercultural de Manresa recorda les víctimes dels terratrèmols de Veneçuela Pere Fontanals
-
Successos Controlat l'incendi de Sant Vicenç que ha obligat a confinar una urbanització i la residència Pere Fontanals
-
Societat CCOO i Professors de Secundària veten l'Assemblea Educativa del Bages com a interlocutora Pere Fontanals
Publicat el
16 de desembre de 2022 a
les 17:46
Actualitzat el
16 de desembre de 2022 a les
17:51
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Seu de Manresa dedicarà les Vesprades d'estiu al llegat d'Antoni Gaudí
-
Cultura i Mitjans
La Gresca a la Fresca omplirà Sallent de música, cinema i concerts durant tot el juliol
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major de Súria oferirà cinc dies de música, cultura popular i activitats per a tothom
-
Cultura i Mitjans
Arrenca el Campus Gospel de Rajadell amb un centenar llarg d'inscrits
-
Cultura i Mitjans
La consellera de Cultura visita Sant Fruitós per conèixer el projecte de Can Figueras
-
Cultura i Mitjans
Miki Núñez, Buhos i més de trenta hores de música ompliran la Festa Major de Manresa
