Alguns dels gegants participants en la Trobada, plantats a la plaça de Sant Joan. Foto: AjSú
Els gegants de Súria Cristòfol i Roser van protagonitzar ahir, dissabte, la 14a Trobada de Colles Geganteres del Bages i Berguedà, que va reunir una vintena de colles en un dels actes destacats de la Festa Major de Súria. La Trobada va convertir els carrers del centre urbà en una festa que va culminar amb una ballada conjunta de totes les colles a la plaça de Sant Joan.
L'organització de la Trobada va anar a càrrec dels Geganters i Grallers del Poble Vell, que van rebre els elogis dels representants de l'Ajuntament de Súria, de l'Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya i de la vocalia territorial Bages-Berguedà d'aquesta entitat. En el transcurs de la Trobada, els gegants Cristòfol i Roser van rebre la banda de la vocalia Bages-Berguedà, agafant el relleu dels gegants del barri del Poble Nou (Manresa).
La Trobada va reunir les colles de l'Ametlla de Merola (Puig-reig), Balsareny, Cardona, Manresa, Moià, Montmajor, Navarcles, Navàs, Planès (Cardona), Poble Nou (Manresa), Pont de Vilomara, Rocafumada (Juneda), Sant Fruitós de Bages, Sant Vicenç de Castellet, Santpedor, Seu d'Urgell, Viladomiu Nou (Gironella), Viserta (Monistrol de Montserrat), Xup (Manresa) i les colles surienques Geganters i Grallers del Poble Vell i Geganters del Gorg de l'Olla.
La festa es va iniciar amb la plantada de gegants a la plaça de Sant Joan. Posteriorment, totes les colles van participar en una cercavila que va passar pels carrers Ignasi Abadal, Pius Macià, González Solesio, carretera de Balsareny, carrer Ernest Solvay, avinguda de l'Ajuntament i de nou carrer González Solesio fins tornar a la plaça de Sant Joan. Un públic nombrós de totes les edats va acompanyar el pas dels gegants pel centre de la vila.
El president de l'Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya, David Roy, i el vocal del Bages-Berguedà, Jaume Roca, van felicitar els Geganters i Grallers del Poble Vell per haver organitzat "una Trobada esplèndida". En relació amb el ressò popular aconseguit, David Roy va remarcar que Súria "ha respòs a la festa".
La regidora de Cultura de l'Ajuntament de Súria, Ana Pérez, també va felicitar l'entitat organitzadora per l'organització de la Trobada, afegint-hi que "els suriencs i surienques, com sempre, han recolzat les nostres entitats".
Per la seva banda, el cap dels Geganters i Grallers del Poble Vell, Manuel Ramos, va agrair la presència de totes les colles participants. També va rebre un reconeixement de l'Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya per l'organització de la Trobada.
El públic reunit a la plaça de Sant Joan va presenciar la Dansa dels Quatre Punts amb els capgrossos de l'Agrupacio de Colles de Geganters de Catalunya, a càrrec de de la colla de Rocafumada (Juneda), i un ball dels gegants de l'Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya, en Treball i na Cultura, a càrrec de la colla de la Seu d'Urgell.
Posteriorment van ballar els gegants del Poble Nou (Manresa) i de Súria, com a símbol del relleu en la titularitat de la vocalia Bages-Berguedà. La Trobada va finalitzar amb el ball conjunt de la peça "Nocturn Blau", amb totes les colles participants. La propera edició de la Trobada Gegantera del Bages i Berguedà tindrà lloc al Pont de Vilomara i Rocafort.
Súria, capital gegantera
Cultura i Mitjans
La Trobada Gegantera del Bages i Berguedà converteix el centre de Súria en una festa
ARA A PORTADA
-
Societat Memòria.cat actualitza el cens de víctimes de la Guerra Civil i la dictadura franquista vinculades a Manresa Redacció
-
Societat L'oposició a la planta de biogàs de Sant Mateu es mobilitza en un acte informatiu a Callús Redacció
-
Cultura i Mitjans Luz Casal inaugura el Festival Camins, que arrenca amb un 75% de les entrades venudes Redacció
-
Cultura i Mitjans Voilà a la Lluvià renuncia a organitzar l'edició d'aquest estiu per retards administratius Pere Fontanals
-
Economia El Consell Comarcal impulsa la marca Invest in Bages per reforçar l'atracció d'activitat industrial Redacció
Publicat el
17 de juliol de 2011 a
les 22:39
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Dintre el Bosc inicia un any de celebracions pels 75 anys de la colla i els 45 del grup
-
Cultura i Mitjans
El Casinet del Poble Vell de Súria acull una exposició sobre la maternitat en el postpart
-
Cultura i Mitjans
El Cor Lerània celebra els 30 anys amb el concert «Diàlegs espirituals» a Sant Benet
-
Cultura i Mitjans
Súria entra als dies centrals de la Festa Major amb un ampli programa d'activitats
-
Cultura i Mitjans
La Coral Escriny culmina la gira a Viena i convida la coral amfitriona a actuar a Catalunya
-
Cultura i Mitjans
L'Associació Memòria i Història recordarà els 90 anys de la Guerra Civil amb les històries de tres manresans
