La Biblioteca Pública de Súria celebra aquesta setmana el Dia Mundial de la Poesia amb diferents activitats presencials i telemàtiques per posar de manifest la capacitat expressiva d'aquest gènere universal per comunicar sentiments i realitats molt diverses. Des del passat dilluns 22 de març, les xarxes socials de la Biblioteca ofereixen cada dia versions del poema ‘No em despulleu' de la poetessa barcelonina Felícia Fuster i Viladecans, en diferents idiomes.
Enguany, la celebració dels actes del Dia Mundial de la Poesia s'han hagut d'adaptar a les restriccions imposades per la pandèmia.
Dins de les activitats del Dia Mundial de la Poesia, el Parc Municipal Macary i Viader va acollir dijous 25 de març una lectura de poemes a l'aire lliure, amb la participació del Club de Lectura de la Biblioteca Pública i del Taller de Lectura de L'Esplai.
En el transcurs de l'acte es van llegir obres dels poetes suriencs Salvador Perarnau, Josep Fàbrega, Josep Maria Rodríguez i Moisés Galindo, entre d'altres autors catalans i d'arreu.
Altres activitats del Dia Mundial de la Poesia són una exposició bibliogràfica i una endevinalla poètica diària per a infants a la Biblioteca Pública.
Els vídeos de les lectures del poema de Felícia Fuster en diferents idiomes es poden veure en els comptes de Facebook i Instagram de la Biblioteca Pública. Aquesta iniciativa continuarà fins a aquest dissabte 27 de març, amb una interpretació musical de David Requena.
La Unesco va declarar el 21 de març com a Dia Mundial de la Poesia amb l'objectiu de donar suport a la diversitat lingüística a través de l'expressió poètica. La seva celebració a Catalunya és una iniciativa de la Institució de les Lletres Catalanes i la Federació Catalana d'Associacions i Clubs Unesco, amb la col·laboració d'altres institucions i entitats del país.
Súria celebra el Dia Mundial de la Poesia amb activitats presencials i telemàtiques
La celebració dels actes del Dia Mundial de la Poesia s'han hagut d'adaptar a les restriccions imposades per la pandèmia
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 26 de març de 2021 a les 18:55
Actualitzat el 26 de març de 2021 a les 19:01
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Manresa completa un dels Sant Jordi més lluïts dels darrers anys
-
Cultura i Mitjans L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes
-
Cultura i Mitjans Els infants de les escoles de Sant Fruitós gaudeixen d'una matinal de contes durant Sant Jordi
-
Cultura i Mitjans Manresa bull d'activitat en una diada de Sant Jordi amb bones expectatives