Les Caramelles de Súria han començat aquest dissabte al migdia amb un acte simbòlic de col·locació de cintes en els estendards de les colles participants. L'acte, celebrat al saló de sessions de la Casa de la Vila, ha acabat amb una galejada dels trabucaires al davant de l'edifici consistorial per fer el tret de sortida a la festa.
La celebració d'aquest acte d'inici és una de les novetats del programa d'enguany, que continua aquest Dissabte de Pasqua, 26 de març, a la tarda amb les tradicionals Caramelles a pagès, en què les colles actuen a les masies i barris de Súria i el seu entorn.
L'acte d'inici de les Caramelles ha comptat amb la presència de representants de les vuit colles participants: Tro Gros, La Llanterna, Juvenil del Foment Cultural, Grans de l'Agrupació Sardanista, Infantil de l'Agrupació Sardanista, Infantil del Foment Cultural, Altatxu i Coral Sòrissons.
L'alcalde Josep Maria Canudas ha fet la col·locació de cintes amb acompanyament de música de gralla, interpretada pel músic surienc Jaume Noguera. Prèviament, el batlle surienc ha desitjat unes bones Caramelles a tothom i ha agraït l'esforç de les colles per a donar el màxim lluïment a l'emblemàtica festa surienca.
Després de la col·locació de cintes a cada colla, els Trabucaires del Tro Gros disparaven un tret al davant de la Casa de la Vila. Al final de l'acte, els Trabucaires han fet l'esmentada galejada conjunta.
Enguany, les Caramelles de Súria tornen a ser les més grans de Catalunya, amb la participació de centenars de cantaires i dansaires de totes les edats. La festa surienca manté així el seu caràcter de celebració intergeneracional, un dels seus trets més característics.
Un dels actes destacats d'aquest Dissabte de Pasqua serà la Trobada Caramellaire que tindrà lloc al pavelló municipal d'esports a les 21.30 h. Totes les colles hi oferiran una selecció de les seves actuacions. Com és habitual, la Trobada acabarà amb una aixecada de pilars amb la colla castellera Salats i la interpretació conjunta d'El Cant del Poble.
El programa caramellaire d'aquest Dissabte de Pasqua acabarà amb una cercavilaxaranga que tindrà lloc pel centre de la vila, després de la Trobada Caramellaire, i un concert de nit amb el grup La Banda del Coche Rojo.
Les Caramelles de Súria continuaran aquest Diumenge de Pasqua, 27 de març, amb les actuacions de les colles al carrer entre les 9.00 i les 14.30 h. La plaça Major del Poble Vell, els carrers del centre urbà i la plaça de Sant Joan seran els principals escenaris caramellaires. La plaça de Sant Joan també acollirà l'acte de cloenda de les Caramelles a les 13.30 h, una altra de les novetats d'aquesta edició.
El programa de les Caramelles d'enguany es tancarà la nit del Diumenge de Pasqua amb un concert amb els grups Els Catarres, Strombers i Pachucos. Durant el cap de setmana hi haurà altres actes relacionats amb les Caramelles i amb la Setmana Santa.
Súria comença a celebrar les Caramelles més grans de Catalunya
Les vuit colles participants: Tro Gros, La Llanterna, Juvenil del Foment Cultural, Grans de l'Agrupació Sardanista, Infantil de l'Agrupació Sardanista, Infantil del Foment Cultural, Altatxu i Coral Sòrissons, han rebut la cinta de mans de l'alcalde
ARA A PORTADA
-
Adif admet que no té «cap previsió» per a la reobertura de l'R4 entre Manresa i Terrassa Pere Fontanals
-
Jutgen un manresà per deixar-ne borni un altre estavellant-li un got a la cara la nit de Nadal Pere Fontanals
-
-
-
Sant Fruitós de Bages repartirà 3.500 racions d'arròs a la Festa de l'Arròs del 15 de febrer Redacció
Publicat el
26 de març de 2016 a
les 16:28
Actualitzat el
27 de març de 2016 a les
20:51
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El concurs de fotografia «Manresa i el seu entorn natural» obre la convocatòria
-
Cultura i Mitjans
La visita patrimonial de Sant Sebastià posa en valor el llegat vital de Magí Fàbrega a Cererols
-
Cultura i Mitjans
Impulsen una recollida de signatures perquè Joan Morros rebi la Creu de Sant Jordi
-
Cultura i Mitjans
La consellera de Cultura visita L'Art de Viure d'Ampans a Manresa i destaca la dignitat del projecte
-
Cultura i Mitjans
Jordi Robirosa serà el pròxim convidat del cicle Pessics de vida a Manresa
-
Cultura i Mitjans
Més de 200 alumnes competeixen a Manresa a la XII Copa Cangur de Matemàtiques
