Súria ha començat la celebració del Dia Mundial de la Poesia aquest dimecres a la Biblioteca Pública amb la lectura d'un poema de Vicent Andrés Estellés en diferents llengües. El programa es perllongarà fins al proper 6 d'abril amb una passejada poètica (dimarts 2 d'abril), l'acció Píndoles Poètiques (dijous 4 d'abril) i l'activitat Versos entremaliats i altres jocs poètics.
El poema de Vicent Andrés Estellés M'he estimat molt la vida ha estat llegir en català, castellà, àrab, anglès, esperanto, francès, romanès, alemany, gallec i portuguès. Posteriorment també han estat recitats altres poemes de Maria Mercè Marçal, Antonio Machado, Joan Salvat-Papasseit i Montserrat Abelló.
Aquesta nova edició del Dia Mundial de la Poesia vol remarcar de nou el valor d'aquest gènere com a expressió de realitats profundes i poderós factor d'apropament i comunicació intercultural. Segons la bibliotecària de Súria, Maria Àngels Alsina, la celebració permet viure "la cultura i la poesia en paraules majors".
La celebració del Dia Mundial de la Poesia a Catalunya és una iniciativa de la Institució de les Lletres Catalanes i la Federació Catalana d'Associacions i Clubs Unesco. Enguany s'hi ha volgut fer un reconeixement al poeta Vicent Andrés Estellés (Burjassot, 1924 - València, 1993), un dels autors més importants de la literatura valenciana de tots els temps, en motiu del centenari del seu naixement.
El programa del Dia Mundial de la Poesia a Súria és organitzat per la Biblioteca Pública, amb la col·laboració de l'Associació de Gent Gran, el Casal de la Dona i el suport de l'Ajuntament de Súria i la Diputació de Barcelona.
En el transcurs de l'acte central del Dia Mundial de la Poesia a Súria han estat recordats Antoni Peris i Brigitta Karten, col·laboradors d'aquesta celebració en anteriors edicions.
Súria inicia el Dia Mundial de la Poesia amb la lectura d'un poema d'Estellés en diferents llengües
"M'he estimat molt la vida" ha estat llegit en català, castellà, àrab, anglès, esperanto, francès, romanès, alemany, gallec i portuguès
ARA A PORTADA
-
Els veïns de Moià, cridats a les urnes per si volen una planta de biogàs i ampliar l'escorxador Redacció
-
Marcel·lí Antúnez, de la Fura dels Baus, tancarà la campanya pel no a l'ampliació de l'escorxador de Moià Redacció
-
La família de Montse Careta denuncia un tracte desigual amb la manresana arran de la llibertat de Laiglesia Pere Fontanals
-
-
Manresa inicia la campanya de preinscripció escolar amb xerrades informatives a totes les zones Redacció
Publicat el 21 de març de 2024 a les 18:27
Actualitzat el 21 de març de 2024 a les 19:19
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós crea un concurs de músics per promoure talent amb premis de fins a 500 euros
-
Cultura i Mitjans
Súria rep amb il·lusió els Reis d'Orient en una Cavalcada espectacular i vistosa
-
Cultura i Mitjans
Els Reis d'Orient arriben a Santpedor amb una cavalcada renovada
-
Cultura i Mitjans
La nova Cavalcada de Reis de Manresa convenç en escena, però pateix pel fred
-
Cultura i Mitjans
Manresa rep el príncep Assuan i les llargues cues per lliurar la carta als Reis
-
Cultura i Mitjans
Cap d'Any festiu a Sant Fruitós amb activitats familiars i música en directe al pavelló
