El programa de Sant Jordi ha començat a Súria amb les primeres presentacions de llibres de temàtica o autors locals, en una nova edició del cicle Per Sant Jordi, llibres de casa. Les activitats de celebració d'aquesta diada continuaran es perllongaran fins al diumenge 24 d'abril, amb noves presentacions i actes al carrer.
Les activitats al carrer relacionades amb la diada de Sant Jordi s'han avançat a aquest divendres 22 per tal de facilitar la participació de l'alumnat dels centres d'ensenyament. Aquestes activitats han tingut lloc a la plaça de Sant Joan, amb una nova edició de la Biblioteca al Carrer, tallers infantils i el lliurament dels premis de la Gimcana de Sant Jordi.
Aquesta setmana, l'Església del Roser ha acollit les presentacions dels llibres Petita Petra de la surienca Eva Ferrer i de la il·lustradora Cristina Zafra, i La història d'un Miracle de Xavi Solà, primeres del cicle Per Sant Jordi, llibres de casa. Al començament del cicle, la regidora de Cultura, Festes i Ensenyament, Alba Santamaria, va presentar els actes d'enguany, convidant tothom a participar-hi.
El llibre Petita Petra és un conte infantil contra els prejudicis, protagonitzat per una petita girafa. La seva autora, Eva Ferrer, va explicar que la història és una invitació a "tenir criteri" i seguir les pròpies idees. En l'acte de presentació també va participar Marina Solé, de Zenobita Edicions, qui va destacar el caràcter "didàctic i dolç" del conte.
El llibre La història d'un Miracle està centrada en el santuari del Miracle (Riner) i la seva importància religiosa, social, històrica i cultural. En l'acte de presentació, el seu autor, Xavi Solà, va parlar sobre els estrets lligams històrics del santuari amb Súria, que va pertànyer al Miracle després de la mort del darrer castlà surienc, a finals del segle XVI.
El cicle Per Sant Jordi, llibres de casa ha continuat amb la presentació de Súria desapareguda d'Albert Fàbrega aquest divendres 22, i continuarà dissabte amb Els nostres superherois de Jesús Migueles i Un talp a l'Antic Egipte i Un talp al meu jardí de Martí Gironell i la il·lustradora surienca Coaner Codina, diumenge.
Dissabte, diada de Sant Jordi, hi haurà les tradicionals parades de llibres i roses en els llocs habituals de la vila. L'emissora municipal Ràdio Súria també farà un programa especial en directe, de 18.00 a 21.00 h.
La Gimcana de Sant Jordi s'ha portat a terme durant bona part d'aquest mes d'abril, organitzada per les AFA de les Escoles Francesc Macià, Salipota, Fedac i de l'Institut Mig-Món, amb la col·laboració de Súria Punt Comercial.
Súria inicia els actes de Sant Jordi amb presentacions de llibres de temàtica local
L'Església del Roser ha acollit la presentació de "Petita Petra" i "La història d'un Miracle"
ARA A PORTADA
-
Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals
-
Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals
-
El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals
-
-
Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals
Publicat el 22 d’abril de 2022 a les 21:52
Actualitzat el 22 d’abril de 2022 a les 22:06
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Obert el termini per ser monitor o monitora del Campi qui Jugui
-
Cultura i Mitjans
Èxit del taller infantil Bits i Blocs a la UPC Manresa per explorar Mart amb robots
-
Cultura i Mitjans
La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força
-
Cultura i Mitjans
UManresa acosta les cançons infantils catalanes a les futures mestres d'Educació Infantil
-
Cultura i Mitjans
Santpedor viu un Correllengua participatiu amb cercavila, castells i homenatge a Rodoreda
-
Cultura i Mitjans
Una vintena de veïns de Sant Fruitós participa en una visita al MNAC
