
Súria ha renovat el Vot de Poble a Sant Sebastià, copatró de la vila, en la missa solemne celebrada a l'església parroquial de Sant Cristòfol. La diada ha transcorregut en un ambient de festa al centre urbà de la vila, amb els actes tradicionals de la jornada, com la cercavila, la ballada de sardanes i la galejada matinal.
En el transcurs de la cerimònia, el rector de Canet de Mar i del santuari gironí de la Mare de Déu de la Misericòrdia, Salvador Juanola, ha remarcat que el Vot de Poble és "una paraula donada" per la col·lectivitat, que avui ha de tenir en compte de manera especial les noves generacions i les persones que pateixen. També ha proposat que prenguem Sant Sebastià com a exemple de figura "valenta, ferma, conseqüent i honrada" per al món actual.
Els cants de la missa han anat a càrrec de la Coral L'Esplai i altres cantaires de la vila, amb l'acompanyament d'un grup instrumental de l'Escola Municipal de Música. La cerimònia ha acabat amb el cant dels tradicionals goigs de Sant Sebastià, d'Antoni Malats.
A l'acte religiós, hi han assistit membres de la corporació local i representants de les entitats surienques i del pubillatge local. Prèviament, els trabucaires del Tro Gros han protagonitzat la tradicional galejada de la festa pels carrers de la vila.
La cercavila ha passat pel centre de la vila, entre l'església parroquial i la plaça de Sant Joan, amb la participació dels Geganters i Grallers del Poble Vell, els Geganters del Gorg de l'Olla, els trabucaires del Tro Gros, els bastoners de l'Agrupació Sardanista, la Cobla Súria i el seguici d'autoritats.
A la seva arribada a la plaça de Sant Joan, els grups participants hi han fet les seves actuacions. Posteriorment, hi ha tingut lloc una audició i ballada de sardanes a càrrec de la Cobla Súria.
El darrer acte de la jornada ha estat la primera representació de l'obra musical "El món real" al teatre del Foment Cultural, que ha registrat una molt bona entrada. L'obra està basada en peces del compositor i dramaturg nord-americà Jonathan Larson.
La posada en escena d'"El món real" és a càrrec del Grup de Teatre del Foment Cultural sota la direcció d'Eduard Reguant. Les properes representacions tindran lloc els dies 26 de gener i 1 i 2 de febrer. Les entrades són numerades i es poden comprar anticipadament a través del web www.fomentculturalsuria.cat i a l'establiment Milar Reguant
Agut.
Propers actes de la Festa de Sant Sebastià
La literatura i la formació protagonitzaran els propers actes de la Festa de Sant Sebastià, que es perllongarà fins el proper 2 de febrer. Aquests propers dos actes del programa són els següents:
Dimecres, 22 de gener
- 20.00 h. Conversa amb l'escriptor Sebastià Alzamora i Martín per parlar sobre la seva novel·la "Crim de sang", premi Sant Jordi 2011, a la tertúlia del Club de Lectura de la Biblioteca de Súria. Acte obert a tothom. Lloc: Biblioteca Pública.
Dijous, 23 de gener
- 20.00 h. Xerrada: "La formació universitària i les necessitats d'avui". A càrrec de la surienca M. Jesús Marco i Galindo, doctora en Educació i Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), i professora dels estudis d'informàtica, multimèdia i telecomunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Lloc: saló de sessions de la Casa de la Vila.