Súria ha renovat aquest divendres el Vot de Poble a Sant Sebastià, copatró de la vila, en la missa solemne celebrada a l'església parroquial de Sant Cristòfol. La festa s'ha traslladat posteriorment al centre de la vila amb la tradicional cercavila i una ballada de sardanes a la plaça de Sant Joan.
La diada de Sant Sebastià, festa local a Súria, ha començat amb una galejada matinal a càrrec dels Trabucaires del Tro Gros. El darrer acte festiu d'aquest divendres és la primera representació de la comèdia Els nostres veïns al Teatre del Foment Cultural.
En la missa solemne, el rector de Súria, Joan Francesc Casals, ha explicat que el Vot de Poble és un signe de continuïtat per als suriencs i surienques actuals com a "hereus de la història" que "continuem fent camí". Per la seva banda, l'exrector de Súria Lluís Grifell ha parlat de Sant Sebastià com un model de "sant laic" per a les persones d'avui.
A l’acte religiós hi han assistit membres de la corporació local i representants de les entitats surienques. La missa ha acabat amb el cant dels Goigs de Sant Sebastià, d'Antoni Malats.
La cercavila ha fet el recorregut habitual entre l'església parroquial i la plaça de Sant Joan, amb la participació dels Geganters i Grallers del Poble Vell, els Geganters d'El Gorg de l'Olla, el Tro Gros, la xaranga de l'Escola Municipal de Música, la Cobla Súria i el seguici d'autoritats. Posteriorment, la Cobla Súria ha ofert una audició i ballada de sardanes a la plaça de Sant Joan.
La posada en escena de la comèdia Els nostres veïns és a càrrec del Grup de Teatre del Foment Cultural. Les properes representacions de l'obra tindran lloc els dies 29 de gener, 4 i 5 de febrer.
El programa d'actes de la festa de Sant Sebastià es perllongarà fins al proper 5 de febrer.
Súria renova el Vot de Poble en la diada central de la Festa de Sant Sebastià
Després de la missa la festa s'ha traslladat al centre de la vila amb la tradicional cercavila i una ballada de sardanes a la plaça de Sant Joan
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de gener de 2017 a les 20:31
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Tina Araüna exposa «Matriu» al MoMa Espai Cultural de Manresa
-
Cultura i Mitjans Restauren quatre relleus històrics del Poble Vell de Súria per conservar el llegat del llinatge Cardona
-
Cultura i Mitjans Edicions FUB publica «Just quan despertava», el relat inèdit de Josep Maria Aloy sobre joves en risc
-
Cultura i Mitjans La Festa de la Verema del Bages celebra els 30 anys amb rècord de públic i de copes de vi venudes
-
Cultura i Mitjans Les Fabricantes reviuen el passat fabril de Valls i Palà de Torroella amb èxit de públic i activitats
-
Cultura i Mitjans Sant Fruitós obre inscripcions per al Mercat de Nadal amb casetes i pista de gel