
El programa de la Festa de Sant Sebastià ha continuat durant el cap de setmana amb una alta participació i el protagonisme de l'escena, les arts plàstiques i l'esport. Unes 350 persones van assistir ahir, dissabte, a l'obra "1714, diari d'una esperança", un dels actes centrals de la celebració. El programa de la Festa de Sant Sebastià continuarà amb noves activitats fins al diumenge vinent, 29 de gener.
"1714, diari d'una esperança" és un espectacle de dansa, música i paraula sobre el setge de Barcelona durant la guerra de successió, a càrrec del Grup de Dansa Cor de Catalunya, de Manresa. Més d'una vintena de dansaires van oferir una acurada posada en escena que va ser molt aplaudida pels espectadors. L'espectacle es va representar al pavelló d'esports.
Súria és una de les primeres poblacions que ha vist aquest muntatge, estrenat l'Onze de Setembre de l'any passat al teatre Kursaal de Manresa amb una molt bona acollida de públic. L'espectacle, dirigit per Mònica Clarena, commemora el 25è aniverari del Grup de Dansa Cor de Catalunya.
Aquest diumenge, la segona representació de l'obra "Taxi", a càrrec del Grup de Teatre del Foment Cultural, ha tornat a omplir el teatre de l'entitat surienca, tal com va passar el passat divendres, 20 de gener, en la seva estrena. Les properes representacions de "Taxi" tindran lloc el dissabte, 28 de gener, i el diumenge, 29 de gener.
El teatre del Foment Cultural també ha estat l'escenari de l'espectacle per a infants ‘Sopa de pedres', a càrrec de la companyia Teatre Nu, d'Igualada. L'obra, basada en tècniques de circ i moviment, pren el nom d'un conte del recordat cantant i animador Xesco Boix per transmetre un missatge sobre la capacitat de les persones per superar els problemes col·lectius.
Prop de dos-cents atletes han participat aquest matí en una cursa de muntanya que tancava el circuit ARCS d'aquesta especialitat. El recorregut ha passat per diferents indrets del casc urbà i de l'entorn de la vila, amb una distància de 12,5 quilòmetres. En l'organització de la cursa ha participat el Centre Excursionista de Súria.
La sala Cal Balaguer del Porxo acull des d'aquest cap de setmana l'exposició "Gestació", amb obres del pintor Marvilla i de l'escultora Olga Vidal que ofereixen una reflexió artística sobre el misteri de la creació. En l'acte inaugural, celebrat dissabte, 21 de gener, van participar els dos artistes, l'alcalde Josep Maria Canudas i la regidora de Cultura, Ana Pérez.
En la inauguració de la mostra, Marvilla i Olga Vidal van elogiar la sala Cal Balaguer del Porxo i el seu entorn, agraint el suport obtingut per portar l'exposició a Súria. Per la seva banda, la regidora de Cultura va donar les gràcies als dos artistes per la presència de les seves obres a la vila. "Gestació" va ser presentada per primer cop l'any passat a Barcelona.
L'exposició es podrà visitar fins al proper 18 de març, en el següent horari: de dimarts a diumenges i festius, d'11.00 a 14.00 h. Dissabtes de gener i febrer, també de 16.00 a 18.00 h. Els dissabtes del mes de març, l'horari d'obertura per les tardes serà de 17.00 a 20.00 h.
Presentació del Parc Geològic i Miner de la Catalunya Central
El programa de la Festa de Sant Sebastià continuarà dimarts, 24 de gener, amb la presentació del Parc Geològic i Miner de la Catalunya Central, un projecte que es proposa revaloritzar i donar a conèixer els recursos geològics del territori per tal que esdevinguin un nou motor de desenvolupament. L'acte tindrà lloc al saló de sessions de la Casa de la Vila, a partir de les 20.00 h.
El Parc Geològic i Miner és candidat a formar part de la Xarxa de Geoparcs d'Europa. Súria participa en el projecte al costat del Consell Comarcal del Bages, els ajuntaments de Moià i Collbató, el patronat de la Muntanya de Montserrat i el Museu de Geologia Valentí Masachs (Manresa).
En l'acte de presentació hi intervindran el geòleg i director científic del Parc, Ferran Climent; el conseller comarcal de Turisme, Joan Vinyes, i l'alcalde Josep Maria Canudas.