Un any més, la Festa Alícia't ha portat l'alimentació sana i sostenible a Món Sant Benet. Foodies, adults i famílies s'hi han donat cita per aprendre tot gaudint amb la varietat de tallers programats pel cap de setmana, omplint-ne totes les places disponibles per aquest dissabte, al voltant de 1.500.
Tallers com Apunta't a fer empanades, Compro i Cuino en família o Cuina creativa i sostenible ja feia dies que estaven plens, així com les diferents Aules dels Sabors, l'espai lúdic i interactiu d'Alícia't que permet descobrir i conèixer els projectes turístics i els productes agroalimentaris més singulars de la demarcació de Barcelona, que també van ocupar totes les seves places abans del cap de setmana.
Els participants a la 7a Festa Alícia't han pogut conèixer avui com aplicar les tècniques més punteres d'El Bulli a la cuina de casa seva, descobrir què menjaven les persones al neolític, ara fa més de 6.000 anys, fer una volta gastronòmica per les comarques de Barcelona sense moure-us de lloc a través del vi i el formatge o escoltar els consells i les experiències del mestre Carles Gaig, que ha omplert a vessar l'auditori de la Fundació Alícia. El concert del grup Sabor de Gràcia ha posat el punt final a la primera jornada festiva a ritme de rumba catalana.
L'afluència de públic i la bona acollida de les activitats convenç i s'espera any rere any. Demà continuen les propostes, encara que plogui, amb una cinquantena de tallers pensats per a petits i grans. En son dos exemples el taller demostratiu del xef del restaurant l'Ó (Món Sant Benet), Jordi Llobet, que presentarà les darreres novetats de la seva proposta gastronòmica a les 12,15 h a l'auditori de la Fundació Alícia o, l'espectacle Pescaplastik que, a les 13,30 h ensenyarà als més petits, tot jugant i fent-nos riure, la importància de reciclar els plàstics i cuidar del nostre mar.
La festa es consolida fent créixer i potenciant els seus dos grans eixos: un espai expositiu, que esdevé un gran aparador dels atractius turístics i gastronòmics de les comarques de Barcelona, i un extens programa d'activitats que inclou tallers, demostracions de cuina, tastos i espectacles, entre altres propostes. Enguany, Alícia't ha volgut potenciar i posar en valor el coneixement i experiència dels cuiners propis de la Fundació Alícia que dia rere dia treballen per desenvolupar projectes que apropen la cuina a tothom i milloren la qualitat de vida de les persones.
Alícia't, la festa de la gastronomia de les comarques de Barcelona, és una iniciativa de la Fundació Catalunya La Pedrera, la Fundació Alícia i la Diputació de Barcelona que té lloc cada primavera al complex de Món Sant Benet, a la comarca del Bages. La iniciativa concentra cada any milers de persones en un sol cap de setmana i és una aposta de l'equipament per donar a conèixer la tasca que desenvolupa la Fundació Alícia (Alimentació i Ciència) amb la filosofia d'aprendre tot divertint-se. Projectes com el de la festa Alícia't s'encaminen a la consolidació de Món Sant Benet com un centre de coneixement de referència internacional en alimentació.
ARA A PORTADA
-
Política Absolt l'exregidor cupaire Jordi Garcés de les amenaces a Aliança Catalana el Sant Jordi de 2025 Pere Fontanals
-
Política Arxiven la causa pels fets al ple de Santpedor durant la presa de possessió d'un regidor d'Aliança Catalana Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans La bagenca Erola Jons embolica La Vuelta i desferma les crítiques del sector pel seu estil amb els ciclistes Pere Fontanals
-
Societat L'Ajuntament de Manresa defensa que ha aplicat mesures davant les alertes per calor Pere Fontanals
Publicat el
06 d’abril de 2019 a
les 17:51
Actualitzat el
06 d’abril de 2019 a les
17:56
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Manresa acollirà al setembre una conferència sobre l'univers artístic de Josep Maria Subirachs
-
Cultura i Mitjans
Manresa reedita el llibre il·lustrat sobre la Imatgeria festiva amb imants mòbils
-
Cultura i Mitjans
Sant Salvador de Torroella celebrarà la Festa Major amb música, esport i activitats familiars
-
Cultura i Mitjans
La Corredissa de Castellterçol celebrarà 30 anys amb una edició especial i novetats
-
Cultura i Mitjans
La Moscada i el Correfoc infantil encenen la primera nit de foc de la Festa Major
-
Cultura i Mitjans
Els gegants Jordi i Montserrat celebren 60 anys amb un ball especial a Navàs
