Aquest diumenge és el darrer dia d'obertura de l'exposició "Agustí Centelles (1909-1985), fotoperiodista", que es pot veure a la Sala d'Exposicions de la Fundació Caixa Manresa, a la Plana de l'Om. Fins ara, més de 5.000 persones han visitat la mostra, i s'espera que aquesta setmana s'acabi de confirmar l'èxit de convocatòria de l'exposició.
Una col·lecció "essencial" de Centelles
La mostra, formada per 36 fotografies, és una gentilesa de Fundació Caixa Catalunya. L'exposició posa en valor el material fotogràfic més preuat d'Agustí Centelles, conegut a escala mundial i que s'ha convertit en un referent del periodisme gràfic. L'exposició mostra les seves conegudes imatges del conflicte bèl·lic de 1936-39 i també altres fotografies que fan referència a la vida quotidiana, el fet divers o el retrat.
En el marc de la nova etapa de La Plana de l'Om, l'exposició ha anat acompanyada d'un complet programa d'actes relacionats amb la seva temàtica. En concret, la conferència "Agustí Centelles. La modernització del fotoperiodisme català", a càrrec de la historiadora Teresa Farré (14 de setembre); la conferència "L'obra d'Agustí Centelles: l'estètica del compromís", a càrrec de la fotoperiodista Sandra Balcells (28 de setembre); l'espectacle infantil "La maleta de l'Agustí", a càrrec de Farrés Brothers & Cia (9 d'octubre); la taula rodona "El futur dels fons fotogràfics després del cas Centelles" (13 d'octubre) i la xerrada "Agustí Centelles vist pels Centelles" (15 d'octubre). També el servei didàctic de la Fundació ha ofert visites adaptades als escolars.
L'exposició romandrà oberta fins el 24 d'octubre a la sala de la Fundació Caixa Manresa a la Plana de l'Om.
Horari de visites: Feiners, de 6 de la tarda a 9 del vespre; diumenges i festius, de 12 a 2 del migdia i de 6 de la tarda a 9 del vespre.
Últims dies de «Agustí Centelles (1909-1985), fotoperiodista»
Cultura i Mitjans
Més de 5.000 persones ja han visitat l'Auditori de la Fundació Caixa Manresa, a la Plana de l'Om
ARA A PORTADA
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
19 d’octubre de 2010 a
les 20:33
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Principal de la Bisbal protagonitza una matinal sardanista a Callús aquest diumenge
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan de Vilatorrada s'immergeix en els aiguats de 1907 amb la 14a edició d'Embarrats
-
Cultura i Mitjans
Txema Rico i Manel Solé reparteixen abstracció i figuració pels centres cívics de Manresa
-
Cultura i Mitjans
FeMBlues recupera l'escena del blues a Manresa amb set concerts fins a l'abril de 2027
-
Cultura i Mitjans
«Tarsius» posa veu al suïcidi juvenil i obre un debat amb professionals de la salut
-
Cultura i Mitjans
Tot a punt per a la 29a Mediterrània que posarà l'accent en la participació a la cultura popular
