Aquest diumenge és el darrer dia d'obertura de l'exposició "Agustí Centelles (1909-1985), fotoperiodista", que es pot veure a la Sala d'Exposicions de la Fundació Caixa Manresa, a la Plana de l'Om. Fins ara, més de 5.000 persones han visitat la mostra, i s'espera que aquesta setmana s'acabi de confirmar l'èxit de convocatòria de l'exposició.
Una col·lecció "essencial" de Centelles
La mostra, formada per 36 fotografies, és una gentilesa de Fundació Caixa Catalunya. L'exposició posa en valor el material fotogràfic més preuat d'Agustí Centelles, conegut a escala mundial i que s'ha convertit en un referent del periodisme gràfic. L'exposició mostra les seves conegudes imatges del conflicte bèl·lic de 1936-39 i també altres fotografies que fan referència a la vida quotidiana, el fet divers o el retrat.
En el marc de la nova etapa de La Plana de l'Om, l'exposició ha anat acompanyada d'un complet programa d'actes relacionats amb la seva temàtica. En concret, la conferència "Agustí Centelles. La modernització del fotoperiodisme català", a càrrec de la historiadora Teresa Farré (14 de setembre); la conferència "L'obra d'Agustí Centelles: l'estètica del compromís", a càrrec de la fotoperiodista Sandra Balcells (28 de setembre); l'espectacle infantil "La maleta de l'Agustí", a càrrec de Farrés Brothers & Cia (9 d'octubre); la taula rodona "El futur dels fons fotogràfics després del cas Centelles" (13 d'octubre) i la xerrada "Agustí Centelles vist pels Centelles" (15 d'octubre). També el servei didàctic de la Fundació ha ofert visites adaptades als escolars.
L'exposició romandrà oberta fins el 24 d'octubre a la sala de la Fundació Caixa Manresa a la Plana de l'Om.
Horari de visites: Feiners, de 6 de la tarda a 9 del vespre; diumenges i festius, de 12 a 2 del migdia i de 6 de la tarda a 9 del vespre.
Últims dies de «Agustí Centelles (1909-1985), fotoperiodista»
Més de 5.000 persones ja han visitat l'Auditori de la Fundació Caixa Manresa, a la Plana de l'Om
ARA A PORTADA
-
-
El govern de Manresa respon a Junts que el relleu generacional al comerç ja ho cobreix Reempresa Pere Fontanals
-
L'Ajuntament de Manresa estudiarà crear un itinerari segur per a vianants entre Les Cots i els Dolors Pere Fontanals
-
-
L'alcalde de Manresa talla a Vox arran de no haver condemnat dos feminicidis: «Lliçons, les justes» Pere Fontanals
Publicat el 19 d’octubre de 2010 a les 20:33
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
L'Arxiu Municipal de Súria rep tres fotografies aèries històriques de gran format
-
Cultura i Mitjans
Canal Taronja emetrà per primer cop en directe la Cavalcada de Reis de Manresa
-
Cultura i Mitjans
Memòria.cat publica dues obres de teatre inèdites de Joaquim Amat-Piniella
-
Cultura i Mitjans
«Volem que la Cavalcada de Manresa sigui la millor de les comarques centrals»
-
Cultura i Mitjans
La Fira de Nadal i Entitats omple de vida el centre de Súria i reparteix els premis nadalencs
-
Cultura i Mitjans
La Diputació lliura a Sant Mateu de Bages el projecte per millorar l'accés al castell de Coaner
