El passat dijous, Monistrol de Montserrat va convertir-se, un cop més, en una vila acollidora i d'acollida per als peregrins que s'apropen a ella.
La visita d'un grup de refugiats sirians que estan fent algunes etapes del Camí Ignasià va permetre unes hores d'intercanvi cultural entre aquest col·lectiu, d'un centenar de persones, i els representants i membres de diverses entitats culturals de la vila (Orféo Monistrolenc, Gegants de Viserta, Esbart Dansaire). La trobada va comptar amb la presència i la col·laboració de membres de l'Ajuntament monistrolenc (regidor de Cultura i Festes, regidor de Turisme i Ensenyament i regidora de Joventut).
La vetllada va transcórrer segons el programa previst, amb l'arribada dels autocars a mitja tarda, la rebuda amb la interpretació de l'Himne de Monistrol per part de l'Orfeó Monistrolenc i l'acompanyament del col·lectiu de refugiats sirians fins a la Plaça de l'església de Sant Pere, on van poder assistit al Ball de gegants.
Ja a l'interior de l'església, la regidora de Joventut els va dirigir unes paraules de benvinguda i l'Orfeó Monistrolenc va interpretar algunes cançons del seu repertori, entre les quals va destacar per la seva emotivitat El Virolai. També un trio de sirians va interpretar una part del seu repertori líric, una mostra molt bella de la seva cultura.
En acabar, tot el grup multicultural es va desplaçar fins a l'emblemàtica Plaça del Bo-Bo, on en el representant dels Gegants de Viserta, Joan Pozo, va introduir als refugiats sirians en la història de Monistrol de Montserrat (amb traducció simultània per un intèrpret) i es van cantar els Goigs de Sant Sebastià.
Tot seguit, i després de recórrer el carrer Sant Joan, el nombrós grup va arribar a la Plaça de la Font Gran, on l'Esbart Dansaire Infantil va interpretar alguns balls tradicionals catalans.
La vetllada va concloure amb l'emotiu Hora dels Adéus i un sopar a la pista poliesportiva abans de pujar a Montserrat a descansar per a la jornada de pelegrinatge que tenien prevista realitzar ja divendres, de Montserrat a Manresa.
Un centenar de refugiats sirians fa estada cultural a Monistrol de Montserrat
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 17 de juny de 2018 a les 16:08
Actualitzat el 17 de juny de 2018 a les 16:13
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Manresa completa un dels Sant Jordi més lluïts dels darrers anys
-
Cultura i Mitjans L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes
-
Cultura i Mitjans Els infants de les escoles de Sant Fruitós gaudeixen d'una matinal de contes durant Sant Jordi
-
Cultura i Mitjans Manresa bull d'activitat en una diada de Sant Jordi amb bones expectatives