Un moment de l'assaig d'Un matrimoni de Boston. Foto: Sala els Carlins
La Sala Els Carlins encara un mes d'octubre ple d'estrenes teatrals. Es tracta de la posada en escena de "Un matrimoni de Boston" de David Mamet i el recital "El Comte Arnau" de Josep Maria de Sagarra. Dos espectacles que han estat dirigits per Joan Torrens, que compta amb una llarga experiència de direcció, en diversos espectacles, estrenats amb anterioritat per Els Carlins. Després de mesos de preparació, arriba el moment de l'estrena.
D'aquests dos nous projectes del Casal Familiar Recreatiu Els Carlins el primer a estrenar serà "Un matrimoni de Boston" que es representarà els dies 16 d'octubre a les 22:15 hores del vespre i els diumenges 17 i 24 d'octubre a les 18:15 hores de la tarda. Aquest text, escrit per David Mamet, porta com a títol l'eufemisme amb que, a finals del segle XIX als Estat Units, s'anomenava a la relació entre dues dones. Però el tema de l'homosexualitat no és el tema principal de l'argument. "Un matrimoni de Boston" es, sobretot, una comèdia d'insinuacions que parla sobre la veritat. Un text sarcàstic ple de dobles sentits que posa de manifest problemes de poder, de classe, de xenofòbies, d'amors, de desamors.
Un temes que són tractats a través de diàlegs ràpids i intensos que s'ha convertit en un repte d'interpretació per a les dues actrius protagonistes, Fina Tapias i Àngels Torrens. Un gran treball artístic que gaudeix del contrapunt i complement especial del personatge de la criada. Un personatge barreja d'innocència i impertinència interpretat per Meritxell Costa.
Un treball artístic que encara els darrers assajos abans de l'estrena tot fent els retocs a una escenografia i vestuari que ambienten l'espectacle en el segle XIX, època en que es situa la de Un matrimoni de Boston. Un treball d'ambientació i interpretació que espera trobar la complicitat del públic aquest cap de setmana i el proper.
El preu de l'entrada és de 10 Euros amb descomptes d'un 20% per a menors de 25 anys, majors de 65 anys i usuaris del Carnet El Galliner.
El Comte Arnau
Per Tots Sants, el diumenge 31 d'octubre i el dilluns 1 de novembre, es farà un recital, acompanyat de música, del Comte Arnau. Un text d'un dels clàssics del teatre i la poesia catalana: Josep Maria de Sagarra. Una lectura dramatitzada que estarà interpretada per Àngels Torrens, Joan Torrens, Olga Bellorbí i Ton Armengol. Unes paraules que posaran un accent especial amb la música que les acompanyà. Una música composada per Pep Torras per a l'espectacle i interpretada, al violoncel, per Anna Soler. Un text que porta cap a un ambient d'ànimes, tenebres i d'esperits. Una temàtica que explica la raó per la qual s'ha volgut programar, volgudament, al voltant de Tots Sants. Una iniciativa sorgida per fer, també, un homenatge al pare del director de l'espectacle, mort fa uns mesos, que va tenir una llarga trajectòria teatral a la Sala Els Carlins.
Uns nous espectacles amb que es vol demostrar a la ciutat que la Sala Els Carlins és un espai on s'hi combina la producció pròpia, la programació i la formació al voltant del teatre. Un espai de gran tradició, encara ben viu, que treballa desinteressadament per el teatre i la cultura.
«Un matrimoni de Boston» s'estrena a la Sala Els Carlins
Un octubre d'estrenes que es complementarà amb el recital "El comte Arnau"
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 13 d’octubre de 2010 a les 23:03
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Manresa completa un dels Sant Jordi més lluïts dels darrers anys
-
Cultura i Mitjans L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes
-
Cultura i Mitjans Els infants de les escoles de Sant Fruitós gaudeixen d'una matinal de contes durant Sant Jordi
-
Cultura i Mitjans Manresa bull d'activitat en una diada de Sant Jordi amb bones expectatives