Monistrol de Calders segurament ara ja té el record de Catalunya en dues modalitats artístiques: l'art mural i les escultures en espais públics.
L'art mural ha desembarcat aquest cap de setmana amb la presència d'una dotzena d'artistes vinguts d'arreu per mostrar in situ les seves tècniques en diverses parets, murs, cases i racons del poble aconseguint una performance que ha mantingut viu i al carrer tot el poble, sobretot durant el dissabte i el diumenge al matí.
A la sala d'art de Cal Ros, inaugurada fa tot just un mes, es podia veure una exposició col·lectiva de tots els artistes que han participat en aquest primer Mur Murs. Entre ells Anna Taratiel, Amone, Marta Román, Xaviel Petit, Mario López, Valiente Creations, Zolar, Col·lectiu Riudebitlles, Werens&Fullet i Akore.
Alguns dels artistes han fet pintures murals de més de nou metres d'alçada i amb una superfície superior als cent metres quadrats. I altres han destacat amb obres de més petit format, o pintures més clàssiques, sense esprais i només amb pinzells.
La festa de l'art mural de Monistrol de Calders s'ha completat amb tallers de grafit i pintura mural, una cercavila de la banda Miratjazz de Nova Orleans, malabars, màgia, concert de versions amb els Doy Tolls, jam-sessió de diversos grafiters, i el diumenge amb vermut i concert de cloenda.
[slideflaix]1264[/slideflaix]
Monistrol de Calders llueix també d'un altre tipus d'art urbà amb més de quaranta escultures en espais públics de tot el poble, provinents de la important col·lecció privada de Fèlix Estrada Salarich.
Una dotzena d'artistes pinten les parets de Monistrol de Calders de murals
En la primera mostra d'art mural i urbà anomenada Mur Murs
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de juny de 2021 a les 21:12
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Campus Rock de Manresa reunirà joves músics amb tallers i concerts del 13 al 15 de març
-
Cultura i Mitjans
L'Abadia de Montserrat difon una felicitació nadalenca centrada en la llum i els infants
-
Cultura i Mitjans
El Mercat de Nadal de Fonollosa consolida l'aposta pel producte local malgrat la pluja
-
Cultura i Mitjans
L'Associació Memòria i Història de Manresa publica els documents de la censura de «Plácido»
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós de Bages dedicarà l'any 2026 a l'artista Pere Clapera Argelaguer
-
Cultura i Mitjans
El Concert de Nadal d'Ampans emociona el Kursaal i clou el seu 60è aniversari
