Del 7 al 30 de setembre es pot visitar a la Casa Lluvià l'exposició Per durar, un recull de fotografies del treball d'un centenar llarg de dones que, durant les tres primeres setmanes de març del 2018, van participar en les feines de restauració dels arrebossats tradicionals en la concessió Allou-Sana, al poblat de Tangassogo (Tiébélé), situat al sud de Burkina Faso.
Amb l'ajuda d'estris quotidians com una escombreta, una aixada o diferents tipus de pedres, i utilitzant terres i pigments naturals, aquesta tècnica documentada des del segle XVI és un testimoni excepcional de la cultura Kasséna, de valor universal, reconegut a la Llista Indicativa de Patrimoni de la UNESCO.
El treball que duen a terme periòdicament les mans expertes de les dones Kasséna i el seu savoir-faire tradicional converteix una necessitat que la modernitat descuida, com és el manteniment de les edificacions, en una mostra d'art col·lectiu, fet en comunitat i solidaritat entre les famílies veïnes.
Aquest projecte de restauració a Burkina Faso ha estat impulsat per l'arquitecte Albert Faus i el ceramista Toni Cumella, sota el comissariat de Carlos Quintáns, amb fotografies d'Anna Mas, i el suport del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, a través dels Ajuts a la Cooperació que atorga anualment la institució.
L'accés és lliure de dimecres a dissabte de 18 a 20.30h. L'exposició està organitzada pel Centre Obert d'Arquitectura del Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya a la Catalunya Central amb la col·laboració de la Casa Flors Sirera de l'Ajuntament de Manresa.
Una exposició a la Casa Lluvià mostra els treballs d'un centenar de dones a Burkina Faso
L'exposició "Per durar" es podrà visitar del 7 al 30 de setembre
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de setembre de 2022 a les 18:41
Actualitzat el 06 de setembre de 2022 a les 18:48
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Torna el Casal de Nadal de Sant Fruitós de Bages per omplir les vacances d'activitats
-
Cultura i Mitjans
L'Escolania de Montserrat participa en l'acte a la Sagrada Família pel centenari de la mort de Gaudí
-
Cultura i Mitjans
Albert Guinovart estrena una nova «Salve» composta per a l'Escolania de Montserrat
-
Cultura i Mitjans
Memòria.cat publica un nou web sobre l'exili a l'URSS de Montserrat Planas i la seva filla
-
Cultura i Mitjans
Joves del Kursaal conduiran la gala dels Premis Lacetània 2025 al Conservatori
-
Cultura i Mitjans
El Kapla al Museu torna a omplir i supera els 900 participants en la seva setena edició
