Del 7 al 30 de setembre es pot visitar a la Casa Lluvià l'exposició Per durar, un recull de fotografies del treball d'un centenar llarg de dones que, durant les tres primeres setmanes de març del 2018, van participar en les feines de restauració dels arrebossats tradicionals en la concessió Allou-Sana, al poblat de Tangassogo (Tiébélé), situat al sud de Burkina Faso.
Amb l'ajuda d'estris quotidians com una escombreta, una aixada o diferents tipus de pedres, i utilitzant terres i pigments naturals, aquesta tècnica documentada des del segle XVI és un testimoni excepcional de la cultura Kasséna, de valor universal, reconegut a la Llista Indicativa de Patrimoni de la UNESCO.
El treball que duen a terme periòdicament les mans expertes de les dones Kasséna i el seu savoir-faire tradicional converteix una necessitat que la modernitat descuida, com és el manteniment de les edificacions, en una mostra d'art col·lectiu, fet en comunitat i solidaritat entre les famílies veïnes.
Aquest projecte de restauració a Burkina Faso ha estat impulsat per l'arquitecte Albert Faus i el ceramista Toni Cumella, sota el comissariat de Carlos Quintáns, amb fotografies d'Anna Mas, i el suport del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, a través dels Ajuts a la Cooperació que atorga anualment la institució.
L'accés és lliure de dimecres a dissabte de 18 a 20.30h. L'exposició està organitzada pel Centre Obert d'Arquitectura del Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya a la Catalunya Central amb la col·laboració de la Casa Flors Sirera de l'Ajuntament de Manresa.
Una exposició a la Casa Lluvià mostra els treballs d'un centenar de dones a Burkina Faso
Cultura i Mitjans
L'exposició "Per durar" es podrà visitar del 7 al 30 de setembre
ARA A PORTADA
-
Societat La PAHC Bages ocupa un bloc de la SAREB a Manresa abandonat des de fa més de deu anys Pere Fontanals
-
Societat Tot el que cal saber sobre la vaga de l'11-N: qui pot participar i com afecta el sou Neus Climent
-
-
Societat Santpedor adjudica per 1,35 milions les obres de la coberta de la Sala Cal Llovet Pere Fontanals
Publicat el
06 de setembre de 2022 a
les 18:41
Actualitzat el
06 de setembre de 2022 a les
18:48
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Èxit de convocatòria en l'estrena del 40è Curs de Cultura Medieval
-
Cultura i Mitjans
KIW fusionarà el jazz contemporani i la música electrònica, dissabte, a Artés
-
Cultura i Mitjans
El grup manresà DEPT. trenca dotze anys de silenci amb quatre cançons noves
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal porta a Manresa la història d'Ilse Weber, la compositora que va cantar a Auschwitz
-
Cultura i Mitjans
Au Rora portarà el soul a la Biblioteca Municipal de Sant Fruitós amb el concert «Amb soul»
-
Cultura i Mitjans
La Rosaleda de Sant Fruitós celebra una nova edició del Castaween amb terror i castanyes
