Tot i que la festa de l'escudella més coneguda del Moianès és la de Castellterçol, el dimarts de Carnaval, no és menys tradicional l'Escudellada que cada 22 de gener es porta a terme a Calders tot coincidint amb la Festa Major d'Hivern, en honor del patró del poble, Sant Vicenç, i que enguany s'ha celebrat aquest dilluns. Prèviament va tenir lloc la missa i el cant dels Goigs de Sant Vicenç.
Una seixantena de calderins van participar al Centre Cívic en aquest repartiment d'escudella en forma de dinar suculent i ben elaborat a base de caldo de galets, carn d'olla, verdures, amanida i les postres.
Abans de començar l'àpat, la taula fou beneïda pel rector del poble mossèn Josep Ruaix, que estava acompanyat del rector d'Artés, Florenci Gras. També hi va fer una breu intervenció l'alcalde de Calders, Eduard Sánchez. El dinar va estar amenitzat pel clarinetista cubà Leonardo de Armas.
Segurament el repartiment de l'escudella de Calders no és tan multitudinària com la de Castellterçol, però des de fa força anys és una tradició recuperada que té assegurada la presència de xics i dels més grans del poble, ja que en caure en dia laborable els joves i els adults o estudien o treballen fora del poble.
[naciomanresa]
Una seixantena de comensals participen en l'Escudellada de Calders
Cultura i Mitjans
El tradicional acte s'ha celebrat aquest dilluns emmarcat en la Festa Major d'Hivern del poble
ARA A PORTADA
-
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Manresa estrenarà dissabte una geganta dedicada a les treballadores de la vaga de la Fàbrica Nova Pere Fontanals
-
Economia CGT Sallent i ASB fan piquets als escorxadors del Bages per denunciar els ERTO Pere Fontanals
Publicat el
23 de gener de 2024 a
les 21:24
Actualitzat el
23 de gener de 2024 a les
21:29
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Manresa Desconeguda de Cine tindrà una segona sessió per l'interès que ha generat
-
Cultura i Mitjans
L'Esbart Som Riu d'Or porta la cultura popular de Sant Fruitós fins a Estocolm
-
Cultura i Mitjans
Artés acollirà dissabte una nova audició de sardanes al Parc Municipal
-
Cultura i Mitjans
Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de Festa Major amb una elevada participació
-
Cultura i Mitjans
Miki Núñez encapçalarà la Nit de l'Empalme de la Festa Major de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Navarcles concentra aquest cap de setmana els actes de la Festa Major
