Tot i que la festa de l'escudella més coneguda del Moianès és la de Castellterçol, el dimarts de Carnaval, no és menys tradicional l'Escudellada que cada 22 de gener es porta a terme a Calders tot coincidint amb la Festa Major d'Hivern, en honor del patró del poble, Sant Vicenç, i que enguany s'ha celebrat aquest dilluns. Prèviament va tenir lloc la missa i el cant dels Goigs de Sant Vicenç.
Una seixantena de calderins van participar al Centre Cívic en aquest repartiment d'escudella en forma de dinar suculent i ben elaborat a base de caldo de galets, carn d'olla, verdures, amanida i les postres.
Abans de començar l'àpat, la taula fou beneïda pel rector del poble mossèn Josep Ruaix, que estava acompanyat del rector d'Artés, Florenci Gras. També hi va fer una breu intervenció l'alcalde de Calders, Eduard Sánchez. El dinar va estar amenitzat pel clarinetista cubà Leonardo de Armas.
Segurament el repartiment de l'escudella de Calders no és tan multitudinària com la de Castellterçol, però des de fa força anys és una tradició recuperada que té assegurada la presència de xics i dels més grans del poble, ja que en caure en dia laborable els joves i els adults o estudien o treballen fora del poble.
[naciomanresa]
Una seixantena de comensals participen en l'Escudellada de Calders
El tradicional acte s'ha celebrat aquest dilluns emmarcat en la Festa Major d'Hivern del poble
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de gener de 2024 a les 21:24
Actualitzat el 23 de gener de 2024 a les 21:29
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'Arxiu Municipal de Súria incorpora una col·lecció històrica gràcies a la donació de Manel Yagües
-
Cultura i Mitjans Publicat «El Llibre Vermell de Montserrat», un tresor únic de la música medieval revisat pel pare Gregori Estrada
-
Cultura i Mitjans Cineclub Manresa rep el Premi Nunes 2024 al millor fet cineclubista pel cicle Visuals
-
Cultura i Mitjans La Casa Museu Prat de la Riba de Castellterçol inicia un cicle de visites guiades
-
Cultura i Mitjans Sallent obre la Festa Major 2025 amb l'Esvalotada i el pregó del Club Natació ASFC
-
Cultura i Mitjans El «Centaures de la nit» de Marc Recha entra a Filmin i Prime Video