El 1939 el poeta Pablo Neruda va aconseguir llogar des de França el vaixell Winnipeg amb més de 2.000 refugiats de la Guerra Civil perquè poguessin marxar a Xile a la recerca d'una nova vida. Aquesta és la història de l'obra teatral Winnipeg que es podrà veure demà divendres, 1 d'octubre a les 20h, a la sala gran del Kursaal en una coproducció de Puça Espectacles, La Jarra Azul i El Festival Grec de Barcelona.
L'obra, que es va estrenar al Teatre Akadèmia de Barcelona dins del Festival Grec de Barcelona, és un cant a la llibertat i a l'esperança, donant veu, des d'una mirada actual, a la història de tots aquests exiliats i exiliades que es fan dir Els fills de Neruda, tot recuperant un fet històric que, a diferència d'altres semblants, sembla haver quedat onejant, perdut, en la fràgil memòria espanyola.
El muntatge, que parteix de la novel·la gràfica Winnipeg de Laura Martel, està dirigida per Norbert Martínez i interpretada per Laia Alberch, Laura María González, Martí Salvat i Edu Tudela.
Les entrades per veure Winnipeg tenen un preu de 18 euros (15 euros per majors de 65 anys i 6 euros amb Carnet Galliner i menors de 25 anys) i es poden comprar a les taquilles del teatre Kursaal o per internet.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XuBBqGV-dQk[/youtube]
[noticia]99622[/noticia]
[noticia]99619[/noticia]
«Winnipeg» el vaixell amb que Pablo Neruda va salvar 2.000 refugiats de la Guerra Civil, divendres al Kursaal
És una mirada actual en record de tots els exiliats i exiliades que es fan dir "Els fills de Neruda"
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de setembre de 2021 a
les 17:26
Actualitzat el
30 de setembre de 2021 a les
17:50
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El portal Trencadís publica els dietaris històrics de la Biblioteca de Súria
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós celebra la 51a edició del Concurs de Pintura Ràpida
-
Cultura i Mitjans
Ràdio Sant Fruitós obre portes per celebrar el Dia Mundial de la Ràdio
-
Cultura i Mitjans
Memòria.cat recupera la història dels escoltes Cardenal Lluch i del Carme
-
Cultura i Mitjans
Anna Crespo signarà la proposta artística de la 14a Encesa a Manresa
-
Cultura i Mitjans
El Dia Mundial de la Ràdio de Catalunya Ràdio acabarà a Manresa
