L'Ajuntament de Manresa destina 335.000 euros a la promoció del comerç local

S’ha elaborat un nou Pla de Promoció i Dinamització comercial amb accions com una Manresa Shopping Fest

Antoni Daura i Tània Infante durant la presentació del Pla de Dinamització del Comerç Local
Antoni Daura i Tània Infante durant la presentació del Pla de Dinamització del Comerç Local | Mar Martí / ACN
Redacció
17 de setembre de 2024, 14:58
Actualitzat: 14:58h

L'Ajuntament de Manresa destina aquest 2024 un total de 335.000 euros a la promoció del comerç local, una partida que suposa un increment del 44% respecte el 2023. Segons la regidora de Comerç, Tània Infante, es tracta de la partida “més alta de la història” en una ciutat on el comerç genera un 20% dels llocs de treball. Bona part del pressupost es destina a les accions incloses dins del nou Pla de Promoció i Dinamització del Comerç Local que, entre d'altres, ha ideat noves accions com ara la Manresa Shopping Fest, una gran festa del comerç que se celebrarà el 5 d'octubre. "Cada cop més es treballa en el tema experiencial. No només anar a comprar un producte, sinó viure una experiència", ha exposat el president de la UBIC, Antoni Daura.

Infante ha dit que per Manresa el comerç és “cabdal” i es troba davant de "reptes importantíssims". Per tot plegat, creu la regidora, les institucions han de fer esforços per acompanyar el sector i, en aquest sentit, ha anunciat que aquest 2024 destinaran un total de 335.000 euros a la promoció del comerç local. Aquesta xifra suposa un increment del 44% en relació al pressupost del 2023.

Bona part de l'increment del pressupost es destina al nou Pla de Promoció i Dinamització del Comerç Local, un document "inèdit" per a Manresa, segons ha detallat el president de la UBIC, Antoni Daura. "La ciutat mai no havia tingut un pla com aquest. Sempre s'havien fet activitats en què l'Ajuntament donava suport, però no formaven part d'un pla establert", ha explicat.

Daura ha dit que es tracta d'un pla plurianual amb una mirada a llarg termini i que inclou activitats noves i d'altres que es mantenen però que es reforcen amb més pressupost. Entre les novetats hi ha la celebració de la primera Manresa Shopping Fest, una gran festa del comerç que neix amb la voluntat de tenir caràcter anual i que involucrarà tots els eixos comercials de la ciutat. Combinarà les compres amb activitats familiars, música en directe i xerrades.

En aquest sentit, Daura ha dit que cada cop més els comerços i entitats treballen en les "experiències de compra". És a dir, "en no anar a comprar només un producte puntual, sinó en viure una experiència, ja sigui a dins de la botiga o al carrer". L'objectiu, ha dit, és "buscar activitats complementàries que facin atractiva la ciutat i atraguin públic".

Una altra de les noves activitats que es faran serà l'organització d'unes jornades professionals al novembre on es volen abordar els nous reptes que té el comerç local per endavant. Sobre aquest aspecte, Daura ha dit que tenen molts reptes sobre la taula com el comerç en línia o el relleu generacional. També està previst fer una campanya de comunicació i màrqueting per reforçar la imatge comercial de Manresa. "Volem recuperar Manresa com a capital comercial i reforçar aquest missatge", ha apuntat la regidora.

En la línia de posicionament, també s'ha avançat que es vol reforçar la campanya de Nadal amb noves accions que se sumaran a la millora de l'enllumenat nadalenc i a les activitats pròpies d'aquesta època com la Fira de Santa Llúcia o la Cavalcada de Reis. A banda, el pla també inclou accions per facilitar l'aparcament als compradors amb paquets de descomptes i nova senyalització.