Un 86% dels alumnes del grau en Gestió d'Empreses-ADE d'UManresa que van optar per acollir-se al programa Prèmium tenen feina un any després d'haver finalitzat els estudis. D'aquests, un 21% continuen treballant a la mateixa empresa on van fer l'estada de pràctiques.
Les dades d'inserció laboral d'aquesta primera promoció constaten l'èxit d'un programa dissenyat per afavorir el contacte entre l'alumnat i el món empresarial i per fomentar l'aprenentatge pràctic com a complement de la formació teòrica que s'imparteix a la universitat.
El Prèmium es va iniciar el curs 2014-2015 amb l'objectiu d'aportar un valor afegit als continguts curriculars del grau en Gestió d'Empreses, actualment grau en Administració i Direcció d'Empresa (ADE). El programa es va planificar amb la voluntat de millorar la preparació dels alumnes per a l'entorn professional que els havia d'acollir un cop acabats els estudis. A més dels bons resultats d'inserció laboral, el Prèmium ha permès fer un pas endavant en el vincle entre universitat i empresa i impulsar accions conjuntes i col·laboracions no només en l'àmbit de la formació de grau sinó també en el de la formació continuada i en la incorporació de professionals de les empreses a l'activitat formativa en màster class o en activitats de simulació empresarial.
Coneixements adaptats a les necessitats de les empreses
El programa Prèmium ofereix als estudiants del grau en ADE reforçar el seu coneixement de l'anglès i estudiar un segon idioma estranger, així com un any de pràctiques empresarials que es fan en períodes de sis mesos durant el tercer i el quart curs dels estudis. El Prèmium també dóna resposta a les necessitats del teixit empresarial del territori, ja que en la seva elaboració es van tenir en compte les demandes de les empreses pel que fa a les necessitats formatives dels recursos humans que necessiten incorporar.
L'èxit del programa l'avala la implicació de fins a una trentena d'empreses del territori disposades a contribuir a la formació de l'alumnat acollint-lo en períodes de pràctiques de sis mesos. Durant aquestes pràctiques becades pot compaginar l'aprenentatge a l'empresa amb la formació acadèmica a la universitat.
Un altre dels avantatges d'acollir-se al programa Prèmium és que els alumnes poden accedir gratuïtament als cursos d'anglès del Servei d'Idiomes i iniciar-se en una segona llengua estrangera.
Llistat d'empreses del programa Prèmium
1. Althaia, Xarxa Assistencial Universitària de Manresa
2. Araymond
3. AUSA
4. AutoPulit
5. Avinent-Grup Vilardell Purtí
6. Busquet. Economistes, auditors, estudi jurídic
7. Catalana de Perforacions
8. Denso Barcelona
9. Deporvillage
10. Friman
11. Fundació Sociosanitària de Manresa
12. Fundería Condals
13. Grup Santasusana. Corredors d'Assegurances
14. ICL Iberia Súria & Sallent (Iberpotash)
15. Kids & Us
16. L. Oliva Torras. Oliva Torras Grup
17. La Agrícola Regional. L'Agrícola Regional-Montserrat
18. Macsa ID S.A
19. Maxion Wheels
20. Mútuacat
21. Regió7
22. Sala Team. Sala Team Grup d'Automoció
23. Stradivarius
24. Tecnium-Casals Cardona Industrial, S.A
25. Terra-Sobrerroca
26. Tous Joiers
27. UVE Solutions. Uve Powering Smart Solutions
28. Pujol Gear Solutions
Alta inserció laboral entre els alumnes del Prèmium d'ADE d'UManresa
Un 86% dels alumnes del grau en Gestió d’Empreses-ADE d'UManresa que van optar per acollir-se al programa Prèmium tenen feina un any després d'haver finalitzat els estudis
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
Publicat el 11 d’agost de 2016 a les 17:27
Actualitzat el 11 d’agost de 2016 a les 17:29
Et pot interessar
-
Economia i Empresa Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa 38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible